Isteri Sah Tentera berkahwin Lagi Satu Dengan Lelaki 17 Tahun, Palsukan Dokumen Disiasat

ALOR SETAR: Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) akan menyiasat dakwaan bekas tentera, Mohd Zaini Abdul Hamid yang mengaku masih suami sah kepada seorang wanita yang mendakwa sudah berkahwin dengan remaja berusia 17 tahun.

Pembantu Ketua Unit Penguat kuasa Jaik, Mat Nasir Md Dali, berkata pihaknya menerima maklumat pengadu yang enggan dikenali mengenai kes khalwat sepasang kekasih.

Beliau berkata, berdasarkan maklumat itu, enam anggota penguat kuasa Jaik menyerbu sebuah rumah di Pokok Sena kira-kira jam 1.40 pagi pada 15 Julai lalu.

“Hasil pemeriksaan, kami mendapati seorang wanita berusia 26 tahun bersama seorang lelaki berusia 17 tahun di rumah berkenaan. Siasatan turut menemui seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun dipercayai anak wanita berkenaan.

“Wanita itu mendakwa sudah berkahwin dengan lelaki itu sambil menunjukkan sijil nikah dikeluarkan di selatan Thailand,” katanya ketika dihubungi.

Menurut Mat Nasir, pihaknya menahan pasangan terbabit dan kanak-kanak berkenaan dan dibawa ke Balai Polis Pokok Sena untuk membuat laporan kes khalwat sebelum dibawa ke pejabat Jaik untuk siasatan lanjut.

“Wanita itu mendakwa sudah bercerai, tetapi apabila kami memintanya menunjukkan surat cerai, dia memberi alasan sijil itu hilang. Kami percaya wanita terbabit memalsukan maklumat pernikahan dikeluarkan di negara jiran,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.