Rakaman seks Ariel disebar anggota Peterpan, kata polis

JAKARTA, 17 Julai — Video adegan seks melibatkan anggota Peterpan Nazriel “Ariel” Irham dan beberapa teman wanitanya, yang juga selebriti terkenal Indonesia, disebarkan di alam siber bulan lalu selepas dicuri dari komputer riba penyanyi itu.

“Rakaman video itu diposkan oleh RJ yang bekerja dengan kumpulan muzik Ariel, dia itu editor muzik,” kata jurucakap polis kebangsaan Inspektor Jeneral Edward Aritonang dipetik Jakarta Globe.

“RJ memperoleh rakaman-rakaman itu daripada komputer riba Ariel tanpa kebenaran atau pengetahuan Ariel,” katanya.

Edward berkata polis masih menyiasat motif RJ bertindak demikian, tindakan yang mendapat perhatian dunia.

“RJ merupakan suspek yang ke-10 dalam kes ini, yang disyaki mengedarkan video kepada umum. Kesemua suspek kini diletakkan dalam tahanan polis,” katanya.

Edward juga menafikan tekanan publik sebagai faktor utama polis tidak konsisten dalam membuat keputusan untuk menahan Luna Maya.

Laporan sebelum ini menyebut Luna Maya ditahan malam kelmarin.

“Adalah benar bahawa Luna sepatutnya ditahan Khamis lalu kerana tidak bekerjasama dengan polis tetapi kami membatalkan penahanan kerana kami ada pertimbangan lain. Kami tidak akan terpengaruh dengan tekanan publik. Kami bertindak mengikut undang-undang,” katanya.

Edward juga menolak kontroversi yang tercetus ekoran pandangan beberapa pakar bahawa Luna Maya dan pengacara program gosip Cut Tari hanya merupakan mangsa dalam kes.

“Mereka boleh mengatakan yang mereka hanya mangsa tetapi kami boleh membuktikan daripada adegan-adegan dalam video bahawa mangsa mengetahui apa yang berlaku,” kata beliau dosir Ariel, Luna Maya dan Cut Tari lengkap.

Luna Maya dan Cut Tari telah memohon kepada umum ekoran kontroversi baru ini.

Awal minggu ini Cut Tari mengaku dia merupakan wanita dalam adegan seks melibatkan Ariel.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.