Setelah Puas Membodek Akhirnya Dilantik Senator Oleh PM Najib... Siapa Dia Nie?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSO1rl7XhqYuYVk4oN5znEGq7CFoYOvEt23hTDtetXurJ6RV6dS9ScxEG6lwkZuivJ-TOr9ktEHH_ikR54D4ABIywWbEMI80WYHL0AtXzMWHR-5IP5JL-7WK5-r90A5u5gftcz99V0sd5d/s200/kimmak.jpg

KUALA LUMPUR, 20 Mei — Presiden Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) Datuk Syed Ibrahim Kader akan mengangkat sumpah sebagai ahli Dewan Negara minggu depan.

Ketika dihubungi The Malaysian Insider, beliau mengesahkan telah menerima surat rasmi pelantikan semalam dan akan mengangkat sumpah minggu depan, kemungkinan pada Rabu.

“Ya...ya... saya telah menerima surat rasmi pelantikan hari ini (semalam), sekarang saya hanya menunggu tarikh untuk mengangkat sumpah, mungkin hari Rabu.

“Saya menerima lantikan ini dengan hati terbuka dan saya berharap ia akan memberi peluang kepada kami untuk meneruskan perjuangan,” katanya.

Syed Ibrahim, 57, bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai lantikan itu dan akan memberikan kenyataan penuh setelah mengangkat sumpah.

Ini merupakan kali pertama wakil Kimma dilantik sebagai ahli Dewan Negara. Kimma ditubuhkan pada 1976.

Penghujung tahun lalu, Syed Ibrahim memohon kerajaan melantik seorang senator daripada kalangan anggota parti itu untuk mewakili kaum India Muslim negara ini.

Beliau berkata, ini kerana parti itu tidak mempunyai saluran untuk bersuara secara langsung terutama bagi menyuarakan masalah kaum India Muslim terus kepada kerajaan.

Menurut sumber The Malaysian Insider, selain Syed Ibrahim, dua wakil Umno dan seorang dari Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) turut dilantik sebagai ahli Dewan Negara.

“Saya difahamkan selain Syed Ibrahim, dua wakil Umno dan seorang dari SUPP turut akan dilantik sebagai Senator.

“Tapi saya tidak tahu siapa mereka, apa yang saya tahu mereka masih menunggu surat rasmi lantikan daripada Kabinet,” katanya.

Ogos lepas, Umno bersetuju menerima Kimma sebagai anggota bergabung parti itu dengan beberapa keistimewaan seperti dijemput hadir sebagai pemerhati dalam perhimpunan agung dan persidangan di peringkat bahagian sekiranya parti itu mempunyai keanggotaan di kawasan berkenaan.

1 comments:

  1. akhirnya berjaya juga sekor mamak pandikutty jadi senator.kahhh...kahhh..kimmaK..kimmaK

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.