Sokonganku Beralih Kepada Jerman..Adakah Jerman Mampu Menjuarai Piala Dunia 2010?


LOEW (kanan) berjaya membentuk skuad yang mantap.





BERLIN - Franz Beckenbauer menggambarkan skuad Jerman sebagai 'pasukan sempurna' dan yakin mereka pasti menjadi pilihan untuk menewaskan Sepanyol pada aksi separuh akhir Piala Dunia 2010 awal pagi Khamis ini.

"Pasukan kali ini adalah sentuhan Joachim Loew. Beliau telah menghasilkan sebuah pasukan yang sempurna.

"Saya jarang melihat pasukan Jerman dapat menerapkan corak serta menguasai sepenuhnya permainan. Mungkin hanya pada skuad 1970-an dan skuad yang muncul juara Piala Dunia 1990," kata Beckenbauer.

Pemain legenda Jerman itu berkata demikian selepas menyaksikan skuad Jerman mudah membelasah Argentina 4-0 pada aksi suku akhir Sabtu lalu.

Ia merupakan kali ketiga skuad Jerman meledak empat gol pada satu perlawanan pada kejohanan ini selepas mereka melakukannya ketika membelasah Australia 4-0 dan England 4-1.

"Pada masa lalu, kita mungkin berkata yang kita perlu meninggalkan permainan cantik di bilik persalinan saja. Bagaimanapun, pasukan ini telah menunjukkan yang mereka boleh bermain cantik dan mencatat kemenangan," jelas Beckenbauer.

Beliau turut menyatakan rasa yakinnya bahawa skuad Jerman kali ini akan berjaya menewaskan juara Euro 2008, Sepanyol sekali gus layak ke final bertemu sama ada Belanda atau Uruguay.

"Jerman memiliki kelebihan untuk mengatasi Sepanyol kerana pasukan lawan itu masih belum mampu mempamerkan aksi terbaik seperti ketika mereka memenangi Euro 2008.

"Mereka (Sepanyol) belum nampak cukup meyakinkan dan masih bergelut untuk mencipta kemenangan ke atas Paraguay pada aksi suku akhir," tegasnya. - AFP

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.