Ahli MIC Dah Boleh Kira Dengan Jari Sekarang Ni...Lagi Seminggu Habis.. GAS Ambil Alih..


Seorang lagi pemipin MIC dipecat.. Sejak Samy pegang MIC..100,005 orang (Mugilan, Ketua MIC PJ, 2 Anggota CWC dan terbaru, Setiausaha Agong mereka)..nasiblah ko ahli MIC, berketuakan presiden suka pecat..

Murugessan dipecat sebagai Setiausaha Agung MIC

KUALA LUMPUR 30 Mei — Setiausaha Agung MIC, S. Murugessan telah dipecat dari jawatannya dan diganti dengan Ketua MIC Negeri Sembilan, Datuk T.

Rajagopalu berkuat kuasa serta merta, kata Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu hari ini.

Dalam kenyataan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Bernama, Samy Vellu berkata, ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeram, Datuk V. Mogan, dilantik sebagai Ketua MIC Negeri Sembilan, menggantikan Rajagopalu dan timbalannya diambilalih oleh A. Ganesan.

Murugessan, yang dilantik sebagai ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC), Jumaat lepas mempersoalkan secara terbuka tindakan Samy Vellu memecat empat anggota CWC yang mengkritik tempoh peralihan kuasa oleh presiden itu.

Menurut perlembagaan parti, selain ketua negeri, presiden mempunyai kuasa untuk melantik setiausaha agung, bendahari agung, ketua penerangan dan enam anggota CWC.

Sementara itu, Murugessan dalam SMS kepada Bernama berkata presiden mempunyai budi bicara untuk melantik atau memecat setiausaha agung parti. - Bernama.

Dan Samy tak nak pecat 5 ribu orang ini ke??

Menurut laporan Agenda Daily pada jam 5.00 petang Ahad...dianggarkan antara 4,500 ke 5,000 orang berada dalam dewan Pusat Konvensyen The Mines,Seri Kembangan dekat Kuala Lumpur dimana himpunan Gerakan Anti Samy Vellu berlangsung.

Asalnya penganjur GAS anggar 15,000 orang hadir.Walaupun jumlah kehadiran kurang dari yang dijangka namun ia berlangsung dalam suasana hangat termasuk seorang yang geram memukul gambar Presiden MIC dengan penyapu.

Mugilan telah mengumumkan perhimpunan GAS sebagai berjaya ekoran kehadiran yang ramai dan menyifatkanya sebagai satu petanda desakan supaya Samy meletak jawatan.

Menurutnya, walaupun taktik kotor digunakan oleh "pihak tertentu" untuk menghalang orang ramai daripada menghadiri perhimpunanitu, tetapi GAS masih mampunyai berjaya melaksanakannya.

Program tersebut, tegasnya, telah berjaya untuk mendesak Samy meletak jawatan.

Mugilan juga turut mendedahkan bahawa RM5 juta telah dibelanjakan untuk menghalang orang ramai daripada menghadiri perhimpunan GAS. Bas-bas yang membawa penyokong GAS dari Pulau Pinang, Pahang dan tempat-tempat lain telah dihalang. Sekurang-kurangnya seorang pemimpin GAS 'diculik' atau hilang, dakwa Mugilan lagi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.