Biar Betul!!! Future Music Asia 2014 Di Bukit Jalil - Kondom Diedarkan PERCUMA kepada Pengunjung?? Jom Terjah!!!

FMFASHAH ALAM, 19 MAC: Selepas negara dikejutkan dengan kematian enam anak muda didakwa akibat pengambilan dadah berlebihan pada acara muzik terbesar, Future Music Festival Asia (FMFA) minggu lalu.
Konsert berkenaan didakwa turut dicemari dengan ‘pemberian’ kondom yang menyebabkan berlakunya pergaulan bebas tanpa batasan.
Kondom berkenaan yang diletakkan dalam pek ringkas berwarna hitam yang tertera logo ‘Future Music Asia 2014′ dengan tema ‘Party Hard, Party Safe, Take Care’.
Pek berkenaan diletakkan satu kondom serta memaparkan cara penggunaan.
Keadaan ini nyata memburukan imej negara yang lebih menumpukan kepada prospek kehadiran pelancong sehingga sanggup membenarkan anak muda menggunakan barang terlarang dan berhibur secara bebas.
Dalam kejadian berkenaan, enam individu meninggal dunia sementara tiga yang lain kritikal ketika berhibur dalam acara itu.
Semuanya adalah rakyat Malaysia berumur antara 21 dan 28 tahun.
Difahamkan konsert tiga hari itu mendapat kelulusan Kementerian Pelancongan selain dijangka menarik lebih 80,000 peminat untuk melihat barisan lebih 70 band dan artis dijadual membuat persembahan pada 13-15 Mac 2014.
konsert liarEkoran kejadian berkenaan, konsert itu terpaksa dibatalkan dan hanya berlangsung satu hari.
Sebelum ini, Adun Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata Kerajaan BN patut bertanggungjawab memberikan penjelasan berkenaan acara itu dan berharap ia tidak berulang di masa hadapan.
Katanya, tragedi ini menimbulkan beberapa persoalan yang wajib dijawab pihak berkuasa kerana FMFA tahun ini merupakan kali ketiga konsert ini diadakan di Malaysia dengan dijangka 75,000 pengunjung hadir ke acara tersebut.
FMFA mendapat dokongan daripada Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan menerusi Malaysia Major Events sebuah bahagian di bawah agensi Kementerian tersebut iaitu Malaysia Convention and Exhibition Bureau.
EZY

1 comments:

  1. Dalam UMNO tiada istilah HARAM.......semua nya halal , yang haram hanyalah BABI...!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.