Terbongkar!!! Ada Video: Penulis Lirik Lagu Awan Nono Yang Menjadi Juara AJL Semalam Adalah Pemimpin PKR Parit Sulung.. Ini Buktinya...


Tahniah!! Lagu Awan Nano yang dinyanyikan oleh Hafiz menjuarai AJL ke 26 malam tadi.. Penulis lirik lagu tersebut Hasmi Hashim @ Budi Hikayat ialah Ketua Cabang PKR Parit Sulong. 




Kalau Utusan Meloya tahu yang Hasmi Hashim nih orang PKR sure tak keluar paper sampah nih..kah kah kah. Padan muka Utusan Meloya dan TV3 suku.. kah..kah..kah..
 


Awan Nano juara Anugerah Juara Lagu Ke-26

KUALA LUMPUR 29 Jan. - Anugerah Juara Lagu Ke-26 (AJL26) memperlihatkan kehebatan lagu Awan Nano nyanyian Hafiz apabila dinobatkan sebagai juara pada pertandingan yang berlangsung di Stadium Putra di sini malam ini.



Sementara itu, sedutan daripada klip video yang menunjukkan Herman Tino menampar Hafiz menjadi pembuka persembahan kepada anak muda daripada Sarawak itu saat menyampaikan Awan Nano. Ternyata, Hafiz tampil sangat ringkas dan kelihatan cukup yakin dengan melodi, muzik dan seni kata lagu nyanyiannya.


Persembahan Hafiz di AJL26 dengan Lagu Awan Nano
Pakaian yang simple Hafiz di AJL2
 

Dengan kemenangan Awan Nano ciptaan komposer M.Nasir dan penulis lirik, Budi Hekayat, nyanyian oleh Hafiz telah berjaya membawa pulang hadiah berupa trofi dan wang tunai keseluruhan sebanyak RM35,000.

Hafiz turut memenangi vokal terbaik dengan menerima trofi dan wang tunai RM10,000.

Awan Nano telah berjaya mengalahkan 11 buah lagu lain iaitu Cinta Muka Buku (Najwa Latif), Kalau Berpacaran (Ana Raffali, Sohaimi Mior Hassan, Altimet), Karma (Faizal Tahir), Penakut (Yuna) dan Sedetik Lebih (Jaclyn Victor).

Diikuti dengan lagu Wanita Seluruh Dunia (Projek Pistol), Beribu Sesalan (3 Suara), Kekanda Adinda (Atilia & Monoloque), Sungai Lui (Aizat), Kisah Hati (Alyah) dan Gadis Semasa (Yuna).

Manakala lagu Beribu Sesalan nyanyian Tiga Suara pula meraih kedudukan naib juara.


Sementara itu, lagu Karma dendangan Faizal Tahir berjaya meraih tempat ketiga dan meraih wang tunai RM12,000 beserta trofi. 

2 comments:

  1. so, whats the point? xkan music pun nak masuk politik gak... co0l...

    ReplyDelete
  2. nak berituhu..kalau umno tahu awal2 dah tak benarkan masuk AJL.itu budaya yang tersemat di hati nurani umno sejak dulu dan selama-lamanya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.