Mengapa Pelakon Lisdawati Masuk Hospital Tanpa Pengetahuan Suaminya, Fauzi Nawawi?

Fauzi Nawawi dan isterinya Lisdawati hadir di Anugerah Skrin 2010, baru-baru ini.

PETALING JAYA: Aktor Fauzi Nawawi terkejut apabila isterinya Lisdawati merahsiakan tentang berita dimasukkan ke hospital ekoran jangkitan usus.


Kata Fauzi, dia hanya dimaklumkan oleh Lisdawati tentang perkara itu selepas isterinya ditahan di Hospital Pakar Al-Islam, Kampung Baru, malam Selasa.


Fauzi yang baru pulang dari Kedah kerana terlibat dengan penggambaran drama sebelum ini berkata, isterinya mengadu tentang sakit kepala dan pernah pitam sejak minggu lalu namun tidak menjangka keadaan itu akan melarat sehingga terpaksa ditahan di wad.


"Saya hanya dimaklumkan oleh Lisda pada malam semalam (Selasa) tentang perkara itu. Kebetulan pula saya berada di Kedah sehingga kelmarin kerana terlibat dengan penggambaran.


"Apabila pulang ke Kuala Lumpur, saya terkejut apabila dia memberitahu sudah ditahan di hospital kerana jangkitan usus," katanya yang dihubungi mStar Online, Rabu.


Tambah pemenang anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Drama di Anugerah Skrin 2010 itu, Lisdawati sengaja merahsiakan berita kejadian berkenaan agar tidak mengganggu tumpuannya di lokasi penggambaran.


"Dia masuk hospital pada pukul 3 petang semalam dan tidak memberitahu saya kerana tidak mahu mengganggu jadual penggambaran saya.


"Memang Lisda ada mengadu tentang keadaannya yang kerap pitam dan hilang selera makan sejak minggu lalu tapi saya sangka keadaannya tidak serius.


"Namun, apabila keadaan itu berlanjutan sehingga minggu ini, dia pergi mendapatkan rawatan di Hospital Pakar Al-Islam, Kampung Baru dan terus ditahan sejak Selasa lalu," katanya.


Mengenai perkembangan terkini Lisdawati, Fauzi mengesahkan isterinya kini berada dalam keadaan stabil tetapi masih lagi ditahan di hospital memandangkan doktor perlu memantau keadaannya.


"Menurut doktor, punca sebenar Lisda mendapat jangkitan tersebut mungkin disebabkan oleh faktor pemakanan yang tidak seimbang atau keracunan makanan.


"Lisda sepatutnya dibenarkan keluar dari hospital pada hari ini (Rabu) tetapi doktor masih menahannya bagi memantau perkembangan semasa.


"Bagaimanapun, dia berada dalam keadaan stabil dan cuma memerlukan rehat yang secukupnya buat masa ini," kata aktor yang kini sibuk di lokasi penggambaran drama Yang Terpuji.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.