Keluarga Petani Di Kg. Lanjut Dirompak, Senapang Patah Dilarikan

POKOK SENA: Tiga beranak yang sedang nyenak tidur disamun oleh sekumpulan perompak yang dipercayai warga Indonesia di rumah mereka di Kampung Lanjut dekat sini awal pagi tadi.

Keluarga petani ini dirompak wang tunai kira-kira RM2,000, barang kemas, kad pengenalan dan pasport antarabangsa sementara selaras senapang patah mereka turut dilarikan dalam kejadian kira-kira 2 pagi itu.

Perompak dipercayai memasuki rumah itu menerusi tingkap.

Mislimah Yusof, 37, dan suaminya Che Mee Abu, 58, turut dipukul dengan pemotong besi pada badan, kepala serta muka manakala anak bongsu mereka Shafinah, 6, tidak diapa-apakan.

"Ketika kejadian kami sedang tidur di tingkat atas dan terjaga apabila terdengar bunyi pintu bilik kami ditendang dengan kuat.

"Suami saya cuba mengambil senapang patah yang diletakkan di tepi dinding bilik, tetapi perompak sempat merampas senapang itu dan memukul kepala suaminya dengan pemotong besi.

"Saya menjerit meminta tolong, tetapi kepala saya juga dihentak dengan pemotong besi sehingga berdarah," kata Mislimah.

Beliau berkata, kumpulan perompak itu kemudiannya mendesak mereka supaya menunjukkan tempat mereka menyimpan barang-barang berharga.

Tetapi apabila diberitahu mereka tidak memiliki barang berharga, perompak memukul mereka beberapa kali.

"Kami diarah turun ke tingkat bawah dan semasa menuruni tangga, saya ditendang dari belakang menyebabkan saya terjatuh dan tangan kanan saya turut dipukul dengan besi menyebabkan tulang tangan saya retak dan bengkak.

"Semasa di tingkat bawah, tangan dan kaki saya dan suami saya diikat pula dengan dawai," kata Mislimah.

Katanya, seorang lagi perompak dilihat berada di luar rumah seolah-olah sedang mengawal keadaan.

"Berdasarkan percakapan mereka, saya syak mereka orang Indonesia. Mereka memakai topeng muka dengan salah seorangnya mempunyai pisau pemotong sayur selain masing-masing memegang pemotong besi," katanya.

Laporan polis telah dibuat di Balai Polis Pokok yang disahkan oleh Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Abdul Ghafar Rajab. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.