Takkan RM4juta sahaja Kut... Boleh Lemah Dan Burukkan Pak Lah... Sikit Sangat La Bro..


Operasi RM4 juta: Pak Lah tak hairan pendedahan Kickdefella

Oleh Syed Mu’az Syed Putra


KUALA LUMPUR, 29 April — Bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi tidak terkejut dengan pendedahan blogger Kickdefella bahawa kira-kira RM4 juta pernah dibelanjakan untuk memburuk-burukkan era kepimpinan beliau, sekali gus membolehkkan PAS kekal berkuasa di Kelantan.

Sambil menyifatkan ia sebagai lumrah politik, bekas presiden Umno itu memberitahu beliau tidak bercadang mengambil tindakan tindakan terhadap blogger Syed Azidi Syed Abdul Aziz yang pernah berkhidmat untuk pentadbiran PAS Kelantan selama tiga sehingga akhir 2009.

Abdullah berkata, beliau cuma meminta supaya Syed Azidi berjumpa dengannya dan menjelaskan segala yang berlaku.

“Saya tidak bercadang untuk selidik perkara ini tapi beliau (Syed Azidi) boleh datang berjumpa saya dan menceritakan segalanya apa yang berlaku, saya akan menerimanya,” katanya.

Bekas perdana menteri itu menambah beliau tidak tahu apa maksud “memburukkan” seperti yang dinyatakan Syed Azidi yang mendakwa menerima RM4 juta untuk memburukkan kepimpinan beliau ketika menjadi perdana menteri.

“Sebenarnya saya tidak tahu apa maksud memburukkan seperti yang dinyatakan jadi saya tidak boleh membuat sebarang andaian mengenai perkara ini.

“Saya juga tidak tahu sama ada betul ataupun tidak apa yang dikatakan, cuma PAS dan mereka yang terlibat sahaja mengetahui kebenarannya,” kata beliau pada sidang media selepas merasmikan Muzakarah “Pendekatan Islam Hadhari: Satu Tinjauan” di Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim) di sini.

Abdullah memberitahu, beliau tidak terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan Syed Azidi kerana ini semua adalah lumrah dalam kehidupan sebagai ahli politik.

“Saya tidak terkejut kerana ini semua adalah permainan politik semata-mata dan setiap ahli politik pasti akan menghadapi pelbagai yang dilakukan tindakan kumpulan yang mahu menghentam ataupun memburukkan mereka.

“Jadi setiap orang termasuk ahli politik mempunyai pandangan mahupun persepsi masing-masing dan ia terserah kepada mereka untuk menguruskannya,” katanya.

Dalam tulisan terbarunya, blogger Kickdefella yang sebelum ini menjadi tumpuan kontroverasi Menteri Besar Kelantan dan menantunya, mendakwa telah dibiayai RM4 juta untuk memburuk-burukkan kepimpinan Abdullah ketika menjadi perdana menteri.

Usaha memburuk-burukkan Abdullah yang menjadi perdana menteri dari Oktober 2003 hingga April 2009 dikenali sebagai Operasi Gerak Saraf, kata Syed Azidi.

Beliau menambah usaha berkenaan dijalankan bagi membolehkan PAS mudah mengatasi Barisan Nasional untuk kekal berkuasa di Kelantan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.