Abai 'UMPAN' RM3 Juta BN - Pengundi Rasa di Puji

Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang hari ini memuji pengundi dari perkampungan Rasa yang menolak Barisan Nasional meskipun diumpan dengan peruntukan berjumlah RM3 juta kepada SRJK (C) Rasa, Hulu Selangor.

"Pujian kepada pengundi di Rasa yang membuktikan mereka perintis baru politik Malaysia bagi memperjuangkan keadilan, kebebasan dan kemakmuran untuk semua tanpa mengira kaum, agama atau daerah dan pada masa yang sama menuntut hak mereka untuk pembangunan sebagai rakyat dan juga pembayar cukai,” kata Lim.

Lim pada kenyataan medianya itu merujuk kepada janji-janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk memberi RM3 juta kepada sekolah Cina di Rasa dengan syarat BN memenangi kerusi Hulu Selangor.

Bagaimanapun pada hari pengundian, Ahad lalu, 82 peratus pengundi Rasa menyokong calon Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim, tetapi Najib tetap mengotakan janjinya itu.

Dana RM3 juta itu adalah untuk pembinaan bangunan baru SRJK (C) Rasa, sebuah sekolah berusia 81 tahun yang berada dalam keadaan yang usang.

Di sebalik umpan Najib, Lim berkata daerah mengundi Rasa menunjukkan sebahagian besar penduduknya menyokong calon PKR berbanding sokongan 56.74 peratus yang diperolehi mereka pada 2008.

"Ini membuktikan kematangan dan kesederan berpolitik yang tinggi di kalangan pengundi Rasa,” kata Lim.

Pilihan raya kecil Hulu Selangor itu menyaksikan BN yang diwakili P Kamalanathan menang dengan majoriti kurang 2,000 undi dalam pertandingan yang sengit.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.