Adakah Adabku Terpuji? Tuan Ibrahim nasihati penulis blog agar jaga adab




Oleh BASHIR ISHAK

ARAU: Naib Presiden PAS, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man memperakui peranan media baru seperti blog yang banyak membawa implikasi kepada perubahan lanskap politik tanahair.
Bagaimanapun menurut beliau, selain blog yang banyak memberikan sumbangan kepada PAS, ada juga penulis-penulis blog yang langsung tidak memberikan sumbangan malah menjatuhkan imej parti.

"Penulis blog hendaklah menjaga adab. Ada terdapat penulis blog di kalangan ahli PAS yang lagsung tidak memberikan sumbangan kepada parti. Tulisan mereka merosakkan nama baik parti.

"Parti berterima kasih kepada sumbangan para penulis blog, tapi jadilah penulis blog yang memerikan sumbangan ke arah kebaikan parti," katanya.

Selain itu, beliau turut memberikan amaran kepada pengelola blog agar tidak membuat pautan dengan blog yang tidak bertanggungjawab.

Katanya lagi, penulis blog tidak seharusnya menjadikan blog mereka sebagai elemen yang tidak baik kepada parti.

"Jangan sekali-kali kita 'link' dengan blog-blog yang tidak bertanggungjawab, kita akan tanggung dosa di akhirat kelak. Dalam penulisan blog, ada perkara yang boleh kita dedahkan danada maklumat yang tidak boleh disebarkan dan kena jaga imej parti.

"Saya turut memantau beberapa blog yang dilihat langsung tidak menolong memperkasakan parti malah dilahat seperti membantu memberikan 'bola tanggung' kepada musuh kita," tegasnya.

Tuan Ibrahim berkata demikian ketika berucap di majlis perasmian Mesyuarat Agung Tahunan Dewan Pemuda dan Muslimat Kawasan Arau.

Majlis perasmian serentak ini yang diadakan di Balai Islam MADI, Jejawi Dalam dekat sini turut dihadiri Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin serta Yang Dipertua PAS Arau, Rus'sele Eizan.

DetikDaily

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.