ToDiaa... Inilah Jawapan Ibu Pelajar Berkaitan Insiden Pelajar Berpakaian Sekolah Berpelukan Dan Berciuman Terdedah.. Jom Terjah!!!



Insiden memaparkan pelajar berpakaian sekolah berpelukan dan berciuman tidak harus berlaku dan tidak harus diperbesar, kata ibu kepada seorang pelajar itu.
Wanita yang enggan namanya disebut itu berkata, disebabkan video rakaman itu dikongsi meluas, pelbagai tanggapan negatif turut tersebar.
“Ia tiada apa pun.
“Mereka masih budak mentah, kejadian itu wujud apabila ada orang bersorak di sekeliling yang memberi provokasi,” katanya sewaktu dihubungi Malaysiakini.
Dalam siaran video 15 saat itu, kelihatan seorang pelajar perempuan berlari ke arah si lelaki sebelum berpeluk sambil dikelilingi pelajar lain.
Lelaki itu pula kelihatan menunggu sambil melutut dan memegang sesuatu, yang dikatakan seutas rantai.
Sebaik berdakap satu sama lain, suasana riuh dan pelajar lelaki tadi kelihatan memberi ciuman pada pipi wanita itu.
Ibu itu menjelaskan anak lelakinya melamar gadis itu untuk ke sebuah acara tari-menari sempena meraikan pelajar yang menamatkan persekolahan.
Kementerian cari sekolah mana
Bagaimanapun, katanya lagi, ada pihak mengambil kesempatan menggunakan rakaman itu untuk mengeruhkan keadaan.
Beliau menegaskan kedua-dua pelajar itu sememangnya anak yang mendengar kata, malahan segala tindak-tanduk mereka diketahui ibu bapa.
Kata wanita itu, pelajar yang sudah saling mengenali satu sama lain sejak kecil itu juga tidak pernah keluar berdua-duaan.
“Saya mengenali mereka berdua dan persahabatan mereka diketahui oleh kedua belah keluarga.
“Itu hanya cara mereka meluahkan perasaan, tidak lebih dari itu.
“Ini hanya permulaan hubungan mereka, tapi sudah pasti ia di bawah pemerhatian ibu bapa dan kejadian seperti itu tidak akan berlaku lagi,” katanya.
Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan, Kementerian Pendidikan dilapor akan menyiasat video yang menjadi viral di laman sosial itu.
Timbalan Menteri Pendidikan P Kamalanathan berkata kementerian itu masih dalam proses mengenal pasti sekolah yang terlibat, lapor mStar.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.