Adoi: Timbalan Presiden, Bang Mat Sabu Didakwa Lemahkan Parti Sendiri, Sejauhmana Kebenarannya? Jom Terjah!!!



PASIR MAS: Tindakan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mengkritik presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi peluang kepada pihak lawan mengambil kesempatan untuk melemahkan parti, kata Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Ahmad Yakob.

Beliau berkata pimpinan parti perlu mengadakan perbincangan sekiranya timbul permasalahan dan tidak membuat kritikan secara terbuka yang boleh memberi kesan kepada parti.

"Kritikan ini sepatutnya dibuat secara perbincangan dalaman dan bukan di luar  musuh parti akan ambil kesempatan.

"Orang membaca, orang membuat satu persepsi yang tidak betul terhadap kita dan ini boleh memberi kesan yang tidak baik kepada kita," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Sambutan Ulang Tahun Jubli Perak Kelantan Membangun Bersama Islam Peringkat Zon Utara di Mini Stadium Pasir Mas di sini,
hari ini.

Ahmad yang juga Menteri Besar Kelantan mengulas tindakan Mohamad atau lebih dikenali "Mat Sabu" yang akan mempertahankan jawatannya pada Muktamar Tahunan PAS 2015, mempertikaikan kegagalan Abdul Hadi untuk menawan Terengganu, selain menyindir tindakan Abdul Hadi yang mahu keluar daripada pakatan pembangkang.

Ahmad berkata PAS membuka ruang kepada pemimpin dan anggotanya untuk melontarkan sebarang pandangan terhadap parti melalui muktamar yang bakal berlangsung pada 4 hingga 6 Jun ini di Kuala Selangor, Selangor.

"Kita ada ruang untuk bagi pandangan, dengar dulu ucap tama presiden kemudian bahaslah dengan memberikan cadangan serta idea ke arah memperkukuhkan parti bukannya menghancurkan parti," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.