Fuhhh!!! (Video) Benarkah 'Imam Baling Kasut' Dah Berpaling Tadah & Sokong BN? BR1M Punya Pasal - Ini Buktinya, Jom Terjah!!


"Saya kata kepada Yang Arif, belum pernah dalam sejarah perundangan negara, seorang imam diheret ke mahkamah kerana nak tegakkan agama Islam dan tatacaranya... Saya datang ke sini untuk perbetulkan penyelewengan, untuk kembalikan duit kepada masjid," - Imam Hoslan Hussin



"Saya kata kepada Yang Arif, belum pernah dalam sejarah perundangan negara, 

Mahkamah Persekutuan telah menjatuhkan hukuman penjara setahun terhadap Imam Hoslan Hussin atas kesalahan menghina mahkamah ekoran tindakan Imam Hoslan Hussin membaling kasut.

Hukuman tersebut telah dianggap sebagai keterlaluan dan zalim tanpa diasaskan sebarang pertimbangan moral dan perikemanusiaan .

Kes yang sepatutnya ditangani dengan penuh kewajaran, belas kasihan dan bijaksana telah gagal dilaksanakan sebaliknya dengan kejam menjatuhi hukuman penjara sehingga sanggup memisahkan beliau dengan 7 orang anak dan isteri.

Tindakan memenjarakan Imam Hoslan Hussin adalah satu tindakan zalim bagi tujuan menutup isu sebenar .

Beliau sebelum ini mendakwa berlaku penyelewengan wang masjid Ar-Rahimah yang mencecah ratusan ribu ringgit.

Pendedahan tersebut menyebabkan pada 2008, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) menamatkan perkhidmatannya atas dakwaan masalah disiplin dan mengeluarkan notis ke atasnya supaya mengosongkan kuarters yang didudukinya itu.

Imam Hoslan dan melakukan perbuatan itu (melontar kasut) kerana gagal mengawal emosinya, ekoran kesnya itu telah tertangguh sejak 1999.

Isu sebenar telah ditutup dan disembunyikan melibatkan penyelewengan ratusan ribu RM oleh pentadbir Masjid Ar-Rahimah sebagaimana laporan oleh Imam Hoslan Hussin.

Itu sebahagian dari kenyataan media Koordinator JINGGA 13 bagi menggerakkan satu demo mendesak agar Imam Hoslan dibebaskan suatu masa lalu.

Rentetan dari itu Imam tersebut telah menjadi sasaran kecaman blogger-blogger Pro UMNO dan macai yang seangkatan dengannya..berbagai kisah lampau dirinya didedahkan.

Bagaimanapun kini Bekas penjawat awam tersebut yang juga penyokong tegar PAS yang telah turut menyertai pelbagai demo setelah menjadi hukuman penjara setahun kerana menghina mahkamah, dikatakan telah pun insaf dan bersyukur.

Setelah kembali daripada menghantar anak beliau belajar di Yemen baru-baru ini, beliau telah di jemput oleh Kementerian Dalam Negeri untuk menjadi Pakar Motivasi kepada banduan-banduan kes dadah dalam penjara.


-ASD

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.