Ketua Pemuda PAS Pusat Bidas Sakan Menteri KDN Yang Baru, Minta Belajar Dengan Khairy Jamaluddin.. Jom Terjah!!


SHAH ALAM - Walaupun dilihat berkobar-kobar untuk menjalankan tanggungjawab di kementerian yang baru, beliau nampaknya terus dihentam dari pelbagai sudut.

Kali ini disifatkan pula mengamalkan politik rimba serta politik primitif yang telah ketinggalan zaman.

Demikian gambaran Ahli Parlimen Temerloh, Nasrudin Hassan Tantawi terhadap Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

"Rakyat merasa bimbang negara menuju kemusnahan jika dipimpin oleh pemimpin seperti ini," ujarnya dalam satu kenyataan media.

Nasrudin yang juga Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat berkata tindak tanduk Ahmad Zahid yang mengeluarkan kenyataan beremosi mencerminkan Kabinet seangkatannya sebagai tidak cerdik, tidak matang dan tidak berfikiran jauh.

"Baru seminggu dilantik sebagai Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid sudah mula menunjukkan taring jantan dan kuasa besarnya sebagai pemimpin kerajaan.

"Kenyataan Zahid itu bersifat dendam, emosi tidak bertempat dan kurang cerdik.

"Dengan angkuh dan bongkak beliau menyarankan agar mereka yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia supaya meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari," katanya yang dipetik dari akaun Facebooknya semalam.

Nasrudin berkata demikian mengulas kenyataan Naib Presiden Umno yang menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya yang digemari.

Beliau yang dipetik menyarankan Ahmad Zahid supaya belajar daripada Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, biarpun masih mentah bergelar menteri namun mempunyai akal yang panjang.



"Beliau tidak melatah dan bersikap dendam terhadap musuh politiknya sebaliknya bersikap ‘gentle’ dengan mendamaikan, bukan menjarakkan jurang politik.


"Inilah politik baru yang diinginkan oleh rakyat dan bersikap terbuka dalam sesuatu perkara, bukan menghukum membabi buta," tegasnya.

Katanya Ahmad Zahid sepatutnya berterima kasih kepada rakyat kerana rakyat masih sayangkan negara dan bersikap patriotik hingga sanggup berhimpun untuk menuntut sistem pilihan raya yang adil, bersih dan telus.

"Rakyat tidak mahu sistem pilihan raya berlangsung dengan penipuan, penyelewengan dan kecurigaan. Ia akan memberi kesan terhadap kerajaan dan pemimpin negara yang dipilih.

"Rakyat tidak mahu pemimpin yang menipu, korup, zalim dan ditolak oleh rakyat sebagai pemimpin mereka.

"Rakyat merasa bimbang negara menuju kemusnahan jika dipimpin oleh pemimpin seperti ini," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.