Terkini!! Penyebaran Berleluasa Video Kenderaan Pacuan Empat Roda Kembara Oren Cuba Rempuh Peneroka FELDA, Benarkah?? Jom Terjah!!



Video ini pada mulanya telah dimuat naik ke dalam laman Facebook oleh seorang individu yang dipercayai salah seorang penduduk yang ada semasa kejadian berlaku bernama Razali Zakari, bagaimanapun ianya telah hilang secara tiba-tiba..

Kurang pasti pula aku kenapa video ini samada telah dipadamkan atau di ‘Private’ kan.. tetapi apa yang jelas kelihatan ialah memang melintasi sekumpulan penyokong UMNO/BN dengan agak laju.. tapi sekatan tak kelihatan pun..





Mungkin ianya dipadam atau di ‘Private’ kan kerana video ini sebenarnya menyerlahkan sifat tidak bertamaddun penyokong UMNO/BN yang berada di atas jalanraya itu..

Dan video ini telah digunakan oleh kebanyakkan Blog Pencacai UMNO bagi mempertahankan tindakan penyokong-penyokong UMNO/BN yang menyerang Konvoi Oren berhampiran Felda Bukit Rokan Utara.

Kebanyakkan Blog Pencacai UMNO menyalahkan laporan oleh Malaysiakini yang melaporkan seolah-olah orang yang melakukan sekatan itu dengan sengaja bertindak luar kawalan apabila memecahkan cermin kereta dan mencederakan seorang peserta jelajah Oren di kepalanya..

Alasan mereka untuk menghalalkan tindakan tidak bertamaddun Penyokong UMNO/BN yang mengganas itu ialah salah sebuah 4WD telah merempuh sekatan dengan agak laju jadi sudah tentu ianya menimbulkan kemarahan orang ramai.

Saksikan video di bawah…


Ada korang nampak sekatan jalan tak? banyak kali aku tengok tapi tak nampak pun...

Kalau dari gambar di bawah.. nampak jugak sekatan yang dibuat di depan pondok kawalan RELA tu..

Sila lihat video kejadian ini di ( SINI )

Walau apapun alasannya.. timbul persoalan disini.. siapakah yang membenarkan mereka mengadakan sekatan jalanraya?

Jika UMNO/BN berada dipihak yang benar mengapakah mereka sangat takut dengan penerangan yang akan dilakukan oleh pihak Kembara Oren? 

errr.. setahu akulah kan.. masa aku tinggal di Pahang dulu.. yang aku sering lihat melepak di atas jalan raya ialah Lembu-lembu…

 Versi YouTube video di atas lihat di  ( SINI )



1 comments:

  1. salam Bro,

    jom blog link exchange dengan saya

    http://dhanian.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.