Niat Baik Ziarah Jiran Di Hospital Sultanah Bahiyah Tidak Kesampaian, 4 Temui Ajal Di Perjalanan.. AL-FATIHAH



Kemalangan
Keadaan kereta dinaiki lima sekeluarga remuk selepas bertembung dengan lori padi tanpa muatan dalam kemalangan semalam.
POKOK SENA – Niat lima sekeluarga menziarah penduduk kampung di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) Alor Setar tidak kesampaian apabila kereta Perodua Viva dinaiki mereka bertembung dengan sebuah lori padi tanpa muatan, berdekatan Kampung Permatang Limau Jalan Tualang Pokok Sena, di sini semalam.

Kemalangan itu menyebabkan empat maut manakala seorang lagi parah dan sedang dirawat di HSB Alor Setar.

Mangsa yang maut ialah Shafie Abd Hamid, 57, isterinya, Faridah Ani, 60, dan dua anak mereka iaitu Mohd Istihar, 26, dan Nurul Faiz, 26.

Mohd Ikbal Zakuan, 15, mengalami kecederaan parah.

Keluarga itu berasal dari Kampung Kubang Pisang dekat Kubur Panjang Pendang.

Seorang saksi, Jamaluddin Ramli, 31, berkata, kejadian berlaku kira-kira 2.30 petang ketika dia melalui jalan berkenaan dan menyaksikan kemalangan itu lalu menghubungi talian kecemasan 999.

“Waktu saya sampai dan menghampiri kereta yang dinaiki mangsa, saya dapati empat daripadanya telah meninggal dunia dan mayat berada dalam keadaan tersepit manakala seorang lagi terbaring di tempat duduk belakang," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di tempat kejadian itu semalam.

Menurutnya, kejadian dipercayai berlaku apabila lori padi dari arah Tualang Pokok Sena itu mengalami kerosakan sebelum terbabas ke lorong kereta dinaiki mangsa dari arah Bukit Sekechong Kubur Panjang Pendang menuju ke Alor Setar.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.