[Kajian Pakar] Untuk Bacaan 21SX: Ciri2 Luarbiasa Membuatkan Kehidupan Seks Yang Luar Biasa.. Jom Terjah!!!






Berdasarkan kajian Dr. Kleinplatz, inilah tujuh perkara yang membuat kehidupan seks luar biasa, seperti dikutip psychologytoday:
1. Fokus
Pasangan boleh merasakan seks yang luar biasa apabila masing-masing pihak ada ketika melakukannya. Ada di sini bukan hanya soal tubuh saja, tapi juga fikiran. Pasangan harus sama-sama menumpukan fikirannya pada aktiviti intim tersebut. Dalam sebuah hubungan seks yang ‘hebat’, hanya ada anda dan pasangan.

2. Hubungan yang kuat & dalam
Seks yang luar biasa menggabungkan keseronokan seksual dengan perasaan aman dan kedekatan emosi di antara pasangan. Oleh kerana itulah pasangan harus benar-benar boleh menerima kekurangan dan kelebihan dirinya sendiri serta pasangannya.




3. Komunikasi Tambahan dan Memahami
Dalam satu seks yang luar biasa, pasangan akan saling memerhatikan, memberikan sokongan, saling terbuka dan mempunyai kemampuan untuk mengekspresikan ghairah mereka tanpa merasa takut. Pasangan juga sensitif dan menyedari reaksi pasangannya.
4. Jujur & Saling Terbuka
Ketika pasangan saling terbuka dan jujur​​, memberikan ekspresi asli, seks yang luar biasa boleh diperolehi. Anda dan suami merasa tidak melakukan, menunjukkan, melihat, merasakan dan mengatakan apa-apa tanpa malu, bersalah dan memikirkan semula apa kesan dari perkara tersebut. Seks yang membuat pasangan seperti berada di awang-awang biasanya terjadi kerana spontan, keberanian, kreativiti, pelepasan diri.
5. Melayang
Pasangan akan merasa melayang, seperti sedang mengambil ecstasy. Seks yang luar biasa tidak hanya nyata secara fizikal tapi juga hingga dirasakan hingga di dalam diri. Ramai responden dalam kajian Dr. Kleinplatz yang menggambarkan hubungan seks mereka yang luar biasa sebagai pengalaman keagamaan dan sukar digambarkan.
6. Penerokaan dan Bersenang-senang
Ketika hubungan intim sudah sampai tahap sangat menyeronokkan, pasangan akan menjalani satu perjalanan yang penuh kejutan dan berani mencuba untuk cabaran. Pasangan akan membuka diri untuk menjelajah wilayah-wilayah baru serta mencari perkara yang selama ini tidak dikenali pada diri mereka. Ketika melakukan itu semua, pasangan akan ketawa, bermain dan menikmatinya bersama. Mereka tidak takut untuk melakoni itu semua.
7. Penyerahan Diri
Ketika bercinta, untuk mendapatkan seks yang luar biasa, pasangan harus melepaskan segala kecemasan, ego dan menyerahkan diri pada perasaan yang dirasakan. Ketika penyerahan diri ini dilakukan, pasangan siap melakukan apa-apa bersama-sama untuk mendapatkan orgasmenya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.