Inilah Bukti Baawa Datuk Shamsubahrin Tidak Menipu Suami DS Shahrizat Jalil... Apa Episod Seterusnya?


PUTRAJAYA: Datuk Shamsubahrin Ismail pada Rabu telah menyerahkan telefon bimbitnya termasuk transkrip teks sistem pesanan ringkas (SMS) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk membuktikan yang beliau tidak menipu Pengerusi Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFCorp) Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail sebanyak RM1.76 juta sebagaimana yang didakwa.

“Memang saya tidak bersalah. Sebab itulah saya datang ke sini (SPRM) untuk menyerahkan bukti bahawa saya tidak pernah menipu Datuk Salleh,” katanya kepada para pemberita ketika ditemui di luar bangunan Ibu Pejabat SPRM di sini.

Peguam Shamsubahrin, N. Surendran kemudiannya memberitahu pemberita, bukti yang diserahkan kepada SPRM adalah berkaitan dakwaan kononnya anak guam beliau terlibat dalam percubaan untuk merasuah anggota polis.

“Transkrip SMS itu akan membuktikan bahawa sebenarnya beberapa orang penting dalam NFCorp yang sebenarnya cuba merasuah anggota polis supaya kes tersebut dalam ditutup...,” kata peguam itu lagi.

Surendran yang juga naib presiden PKR berkata, bukti yang diserahkan oleh anak guamnya itu adalah satu bukti yang sangat kukuh dan boleh membuktikan juga yang dia tidak bersalah.

Pertemuan antara Shamsubahrin dengan pegawai-pegawai SPRM berlangsung selama lebih sejam dan perbualan mereka dirakamkan melalui perakam video.
Shamsubahrin telah didakwa Disember lepas kerana cuba menipu Mohamad Salleh, yang juga merupakan suami kepada Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil sebanyak RM1.76 juta.

Kesnya akan dibicarakan di Mahkamah Sesyen 4 April depan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.