MBku Tetap Sihat... Jom Ke Majlis Hari Terbuka Aidil Fitri Pas Kawasan Jerai Bersama MB Hari Ini...



Apa agenda Star dan pihak dibelakangnya....?

Laporan muka depan Star hari ini pelik dan tersasul. Ia membawa satu agenda. Tiada sebarang isu yang sepadan dengan laporan itu telah atau pernah dibangkitkan di peringkat kerajaan maupun di peringkat parti. Ia hanya ramalan dan bayangan yang tidak tepat dengan peraturan dan prosedur, malah ia sebenarnya tidak berbangkit!

Penggantian atau pemangku mungkin perlu untuk pemimpin yang tidak sihat, malah satu kemestian bila keupayaan memimpin sudah hilang, tetapi amat pelik dan luar biasa untuk membangkitkannya bagi pemimpin yang sudah pulih dan mulai menjalankan tugasan seperti sebelumnya.

Keadaan sebenar sekarang menjadikan laporan star itu tidak releven lagi, dan tentu mengecewakan pihak-pihak dibelakangnya.

Selepas bercuti atas nasihat doktor sehingga 29 Ogos dan bersambung dengan cuti hari raya aidilfitri sehingga semalam, Dato' Seri Menteri Besar Kedah sudah mula berugas hari ini. Dalam tempoh cuti sebelum ini, beliau tetap menjalankan beberapa tugasan penting seperti mempengerusikan mesyuarat Exco.

Setelah dibenarkan keluar dari Institut Jantung Negara (IJN), beliau mendapat rawatan susulan di KMC dan Hospital Sulatanah Bahiyah mengikut prosedur perubatan yang dinasihatkan oleh Doktor. Prosedur itu selesai pada 29 September 2011seperti yang dijadualkan oleh Doktor pakar yang merawatnya.

Dalam tempoh itu juga Beliau juga sempat menghadiri beberapa majlis berbuka puasa, menyampaikan tazkirah dan menyampaikan sumbangan kepada guru quran dan bidan sukarela. MB juga ke pejabat menyelesaikan tugasan rutin, selain melakukan tugasan menyemak dokumen-dokumen untuk ditandatangani di rumah.

Hari ini beliau mula bertugas seperti biasa. Pagi tadi, beliau menziarahi jenazah Dato' Abdul Rahman Ahmad, Pegawai Daerah Kota Setar yang meinggal dunia semalam di Alor Belat, Pendang. Ketibaan beliau disamut oleh pegawai-pegawai kanan Kerajaan Negeri dan keluarga Allayarham.

Pada 3 September 2011 (esok) beliau akan mengadakan rumah terbuka di Markaz PAS Jerai seterusnya Rumah Terbuka Menteri Besar di Mentaloon pada 4 September.

Beliau melahirkan kesyukuran kehadrat Allah swt dan berterima kasih kepada seluruh pemimpin dan rakyat Kedah kerana sepanjang tempoh mendapatkan rawatan itu, tiada perkara yang negatif berlaku dan proses pentadbiran kerajaan berjalan lancar...

Tiba-tiba Star bangkitkan skrip pemangku MB Kedah...ada masalah apa dengan depa ni???

Muhammad Sanusi Md Nor,
SETPOL MB KEDAH

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.