Pendedahan!! Seorang Rakyat Malaysia Ada Dua Kad Pengenalan... Kenapa Ini Berlaku, Untuk Apa?


Pakcik neh bernama rashid. Dia neh sapa aku seriyus tak kenal. Sekarang neh baru nak kenal-kenalan dengan dia. By the way ada satu benda yang fishy kat pakcik rashid neh. Kes dia sama macam pakcik sulong bezanya pakcik sulong dah collect kedua2 mycard yang dia ada. Rashid neh pula hanya baru collect satu. Satu lagi tak collect lagi. Lihat bawah ;


Nampak apa yang aku nampak? Ya betul. Image menunjukkan kad belum di collect. Lihat gambar di bawah neh pula ;



Ini pula kad yang telah di collect. Menjadi satu tanda tanya bagi aku macam mana pakcik rashid neh yang mempunyai no ic lama yang sama [ataupun passport] + nama yang sama boleh ada dua no mycard yang berbeza + alamat mengundi yang berbeza?

? <-- tanda tanya. Maksudnya sekarang aku tertanya2. So spr tolong bagi jawapan. Kalau ko buka mulut dan sebut je kerani.. automatik aku tidur. So tolong bagi alasan lain. Yang lebih konkrit. Aku rasa satu malaysia pun nak tahu gak neh. Sekian.

kah kah kah

Source : TPU

Ameno : SPR pun dah penat dengan pendedahan2 neh gamaknya..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.