Ustaz Yang Tidak Tahan Dengan Ujian Duniawi Sanggup Melompat Setinggi Arnab

SABAH: Tindakan bekas Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Sabah, Syeikh Pajuddin Nordin Tajawi yang keluar parti semalam berkemungkinan tertekan dengan situasi semasa yang berlaku dalam parti itu, kata Ketua Cabang KEADILAN Tenom, Datuk Halik Zaman menganggap tindakan Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Sabah, Syeikh Pajuddin Nordin Tajawi yang keluar parti semalam, sebagai tidak tahan dengan ujian perjuangan.
Beliau tidak menolak bahawa Pajuddin meninggalkan parti berkemungkinan disebabkan dengan situasi semasa.

“Mungkin belum tiba masanya orang muda diberi peranan memikul tanggungjawab sebagai MPN Sabah sepenuh masa.

“Pajuddin kelihatan tidak tahan dengan ujian yang dihadapinya,” kata beliau ketika dihubungi Keadilandaily.com hari ini.

Halik juga berharap jawatan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN yang bakal dilantik harus dalam kalangan mereka yang berketrampilan, berwibawa, berkemampuan dan mempunyai ketokohan untuk mendepani cabaran.

Dalam pada itu, Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr wan Azizah Wan Ismail membuat lawatan ringkas ke Sabah dan mengadakan pertemuan dengan pimpinan cabang petang ini.

Pajudin, 42, yang baru memegang jawatan Pengerusi MPN Sabah meninggalkan parti dengan membuat pengumuman pada sidang media bersama Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman dan menyatakan mahu menyertai Umno.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.