Jambatan di Jalan Badlishah Ditutup Setahun Untuk Kerja Naik Taraf - Lihat Rajah Untuk Jalan Alternatif



LAKARAN pelan penutupan laluan di Jalan Badlishah, Sungai Petani, Kedah yang ditutup selama setahun.


SUNGAI PETANI 22 Okt. - Jambatan lintasan atas landasan kereta api Jalan Badlishah di sini akan ditutup kepada lalu lintas selama setahun bermula 28 Oktober ini hingga 30 November 2011.

Pengurus Kanan Projek, MMC-Gamuda Joint Venture (MGJV), Mohd. Sahimi Abdullah memberitahu, langkah menutup jambatan itu bertujuan memberi laluan kepada kerja-kerja menaik taraf jejambat Projek Landasan Kereta Api Berkembar Ipoh-Padang Besar yang dijalankan pihaknya.

"Penutupan laluan ini selama setahun adalah untuk kepentingan bersama bagi menjayakan projek yang diilhamkan kerajaan.

"Apabila siap kelak, ia dapat memanfaatkan penduduk di kawasan Sungai Petani dan sekitarnya," katanya pada majlis taklimat media di sini, hari ini.

Menurut Mohd. Sahimi, bagi mengelakkan kesulitan, semua pengguna lalu lintas yang terlibat dinasihatkan mengikut arahan trafik yang disediakan.

Katanya, satu laluan lencongan akan dibuka untuk memudahkan para pengguna jalan raya dari arah Alor Setar untuk ke pusat bandar atau sebaliknya.

"Semua trafik dari arah utara (Alor Setar) ke pusat bandar dikehendaki mengikut susur kiri dan mengambil lencongan yang telah disediakan di Jalan Pasar," katanya.

Tambah beliau, para pengguna jalan raya dari Tol Sungai Petani Utara dan Selatan diminta menggunakan laluan alternatif di Jalan Lencongan Timur atau Barat bagi mengelakkan kesesakan di pusat bandar terutamanya pada waktu puncak.

"Selain itu, para ibu bapa yang akan menghantar atau mengambil anak di sekolah diminta merancang perjalanan terlebih dahulu.

"Antara sekolah yang terlibat dengan laluan ini adalah Sekolah Kebangsaan (SK) Ibrahim, SK St. Theresa, SK Convent Barre, Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina Sin Min, SJK Tamil Saraswathi, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ibrahim, SMK St. Theresa dan Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Cina Sin Min," katanya.

Sebarang pernyataan atau aduan, boleh menghubungi MGJV di talian 1-300-80-1999.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.