Kembalinya Ayahanda Tercinta Menghadap Ilahi - Al Fatihah

SEDAKA, 29 September 2010: Tepat jam 12.20 pagi ayahanda tercinta, Haji Abdul Azit bin Ibrahim kembali mengadap Penciptanya di Hospital Yan.

Ayah yang dimasukkan ke hospital Yan pada 28 September 2010, jam 11.30 pagi kerana mengalami masalah jantung dan penat. Sesampainya di bahagian kecemasan Hospital Yan ayah diberi rawatan segera dan kembali stabil. Pada jam 2.30 petang ayah dipindahkan ke wad Melor 4 untuk menjalani rawatan lanjut.

Alhamdulillah, ayah pergi mengadap Ilahi dengan tenang di samping emak dan anak-anak tepat jam 12.20 pagi.

Ayah meninggal dunia dalam usia 73 tahun. Meninggalkan seorang isteri Hajjah Aishah dan tujuh orang anak. Anak-anak allahyarham ialah Rashidah, Sabri, Ahmad Shukri, Abdul Halim, Rokiah, Halmi dan Zulkifli.

Jenazah ayah di bawa pulang ke rumah di Simpang Tiga Sedaka dengan kenderaan jenazah pada jam 1.20 pagi. Jenazah ayah dimandikan. Semua ahli keluarga berkumpul dan membaca ayat suci al-Quran.

Setelah ahli keluarga berbincang bersama tuan imam, Haji Ali Bashah Othman jenazah akan disembahyangkan pada jam 11.30 pagi.

Ramainya saudara mara dan sahabat handainya yang datang menziarahi jenazah ayah. Turut menziarahi pimpinan peringkat cawangan, kawasan dan negeri, antaranya ahli parlimen Yan, Ustaz Firdaus Jaafar dan Adun Jeneri Cikgu Yahya Abdullah.

Sembahyang jenazah diimamkan oleh abang sulung, Ustaz Sabri di masjid at Thohiriah Sungai Lentang. Hampir sebahagian masjid dipenuhi saudara mara dan sahabat serta kenalan. Jenazah ayah selamat dikebumikan berselahan makam adik Ahmad yang meninggal pada 14 Oktober 2000 di Tanah Perkuburan yang terletak berhadapan dengan masjid.

Urusan pengebumian jenazah selesai jam 12.30 tengahari. Semoga roh ayah di cucuri rahmat Allah dan di tempatkan bersama orang yang solehin.

Al Fatihah



1 comments:

  1. salam....

    semoga arwah ditempatkan bersama2 org2 yg solihin lg muttaqin...
    ALFAATIHAH....ameen

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.