TERKINI: Keputusan FIFA Piala Dunia 2010 (22 jun), Sepanyol hidupkan peluang

Sepanyol kembali ke landasan sebenar mereka yang dipilih oleh pemerhati bola sepak sebagai pasukan bakal penentu kejuaraan Piala Dunia musim 2010.

Juara Eropah itu dilihat mencerahkan peluangnya untuk merebut tempat ke pusingan seterusnya apabila David Villa(Gambar kanan, jersi no. 7) dinobat sebagai wira apabila meledakkan dua gol menewaskan Honduras 2-0.

Sepanyol menerusi David Villa telah menjaringkan gol pertamanya pada minit ke 17’. Sejurus sepak mula separuh masa kedua dibunyi pengadil, Yuichi Nishimura dari Jepun, Villa terus menambah derita Honduras apabila menjaringkan gol kedua pada minit ke 51’.

Kemenangan itu menarik sedikit nafas lega peminat Sepanyol dan berkongsi mata dengan Switzerland di kedudukan kedua dan ketiga kumpulan H. Walaupun begitu, masih ketinggalan tiga mata dari peneraju kumpulan H Chile, iaitu lawan terakhir mereka pada hari Jumaat ini.

Sementara Honduras sekarang perlu untuk memenangi perlawanan terakhir mereka menentang Switzerland, dan berharap Chile menang ke atas Sepanyol, bagi menghidupkan peluang beraksi dalam pusingan seterusnya.

Dalam perkembangan berasingan, separuh masa kedua menjadi pemusnah harapan Korea Utara untuk terus mara ke pusingan seterusnya apabila Portugal membelasah Korea Utara 7-0 di Stadium Green Point.

Antara penjaring gol pasukan Portugal ialah Raul Meireles, Simao, Hugo Almeida, Tiago, Liedson dan pemain termahal dunia yang menyertai kelab Real Madrid, Cristiano Ronaldo.



Keputusan terkini (lain-lain)

Sepanyol

* DAVID VILLA (17', 51')



Chile

* Mark GONZALEZ (75')



Portugal

* RAUL MEIRELES (29')

* SIMAO (53')

* HUGO ALMEIDA (56')

* TIAGO (60', 89')

* LIEDSON (81')

* CRISTIANO RONALDO (87')


2 - 0




1 - 0




7 - 0








Honduras




Switzerland




Korea Utara










Jadual perlawanan akan datang

Mexico

Perancis

Nigeria

Greece

vs

vs

vs

vs

Uruguay

Afrika Selatan

Korea Selatan

Argentina

- (22 Jun - 10.00 malam)

- (22 Jun - 10:0 malam)

- (23 Jun - 2:30 pagi)

- (23 Jun - 2.30 pagi)


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.