Bekas Calon Bebas: Kamarul Ramizu Rupanya Orang Kuat BN Yang Setia


BATU GAJAH: Bekas calon Bebas yang sebelum ini pernah bertanding tiga pilihan raya kecil di Perak dan Pulau Pinang, Kamarul Ramizu Idris, telah menyertai Parti Progresif Penduduk (PPP) kira-kira dua minggu lalu.

Presiden PPP, Datuk M Kayveas, berkata Kamarul Ramizu telah menyerahkan borang keahlian PPP bersama 3,000 pengikut beliau pada 13 Mei lalu.

"Kita tidak ada masalah (terima permohonan), hanya saya ucap terima kasih kepada beliau dan penyokongnya yang sertai PPP kerana melalui PPP mereka akan memberikan sokongan kepada Barisan Nasional (BN)," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat PPP Perak di Pusat Khidmat PPP Batu Gajah di Taman Batu Gajah Perdana di sini hari ini.

Kayveas berkata, bahagian PPP di Perak yang mempunyai jumlah penyokong Kamarul Ramizu yang paling ramai akan diserahkan untuk diterajui oleh ahli perniagaan itu.

Kamarul Ramizu sebelum ini pernah bertanding sebagai calon Bebas pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang di Perak dan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti dan Permatang Pasir di Pulau Pinang.

Sementara itu, Kayveas turut mengumumkan bahawa mesyuarat PPP Perak hari ini memutuskan untuk melantik beliau sebagai Pengerusi PPP Perak manakala Pengerusi PPP Perak sebelum ini Datuk Lee Heng dilantik sebagai Penasihat PPP Perak.

Beliau berkata, rombakan itu sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum akan datang di mana Perak dijangka akan mengalami persaingan sengit antara BN dan pembangkang.

Mengulas kemelut MIC yang berlaku sekarang, Kayveas berkata persoalan sama ada Datuk Seri S.Samy Vellu perlu menyegerakan perletakan jawatannya ataupun tidak, perlu diputuskan oleh Presiden dan ahli MIC sendiri.

"Satu kelemahan Datuk Seri Samy Vellu, dia tidak beri peluang kepada sesiapa yang rajin... sesiapa yang ada kelebihan untuk naik (dalam politik)," katanya. - Bernama

3 comments:

  1. apa la mtlamat mamat ni, mcm serabut ja.

    ReplyDelete
  2. mohamadazhan hj desa:
    bia la dye..
    skurg2 dye brani ke dpn..
    ta mcm melayu yg lain..
    mkin lama mkin layu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.