YB. V. Sivakumar Speaker yang sah & tidak menyamar


YB. V. Sivakumar menegaskan dia adalah speaker yang sah dari semua ADUN Pakatan Rakyat, malah saya menerima ADUN BN yang iktiraf saya sebagai speaker.

Beliau mendedahkan bekas MB Perak, Ds. Tajol Rosli juga menghantar fax mengesahkan surat yang dihantar olehnya. Jawapan panggilan sidang dari saya dijawab oleh Tajol Rosli dan dia fax ke pejabat saya dan SU dia menelefon untuk sahkan menghantar surat itu.

Sidang media setelah Zambry dan Ganesan tidak hadir

Satu sidang media oleh MB Rakyat Perak diadakan disini selepas Zambry dan Ganesan tidak hadir seperti yang dimohon oleh Pakatan Rakyat. Berikut adalah sidang media yang diadakan di perkarangan Dewan Bandaraya Ipoh.

Kami datang tepat pada waktu untuk berbincang dengan Zambry dan Ganesan, kami merakamkan untuk menghadiri sidang yang mulia dan beberapa hari itu kami hantar surat untuk bertemu. Namun Zambry yang tidak hadir, tetapi apa yang kami dapat, kami tidak dapat tindak balas dari Zambry.

Kami telah menghantar soalan kepada SU dewan, malangnya kami tidak diberikan penjelasan yang benar, kenyataan dari Ganesan kami tidak beri kerjasama. Kami akan hadir dalam sidang itu.

Kami menegaskan speaker yang sah ialah Sivakumar. Oleh itu kita laksanakan tugas sebagai ADUN, namun dua hari sudah Ganesan yang menyamar jadi speaker dengan ada kelas, dimana ada lif berbeza dengan lif untuk masuk ke dewan.

Ini tidak pernah berlaku di Parlimen dan di DUN PR sebelum ini. Tindakan ini apa ertinya. Ini satu ketidakadilan dan tidak mengiktiraf kami sebagai ADUN yang boleh datang bila-bila masa.

Hari ini ada tanda-tanda yang kekangan jalanraya akan dilaksanakan dan salahgunakan kuasa untuk menggunakan polis, inilah yang dilakukan.

Kita minta rakyat menilai dan kami datang hari ini untuk memastikan supaya persidangan menjadi lebih baik .

Inilah sikap tidak berani dan angkuh yang kami rasakan.Kalau dikata mahu bekerjasama dengan rakyat maka dia datang untuk berbincang disini.

Kami menghantar 216 soalan bererti dia tidak tahu buat kerja, hantar ke pejabat SU dan bukan kepada Ganesan itu peraturan.

Sivakumar mengesahkan sebanyak 7 email dari ADUN dihantar ke Pejabat SU Dewan, yang lain dan salinan utama diserahkan kepada saya dengan menghantar ke SU Dewan dan mendapat pengesahan dan tandatangan pada 15hb Mac.

Apa yang dilakukan mengikut apa yang mengikut perintah tetap yang mudah sahaja, serahkan ke pejabat SU Negeri 14hari sebelum bersidang.

BN cuba melarikan diri untuk menjawab soalan ADUN PR. Ini satu contoh mereka cube mengabaikan tanggungjawab kepada rakyat.

Adalah tanggungjawab pihak kerajaan untuk menjawab soalan-soalan. Cabar kalau tak mahu jawab jadi pembangkang sahaja.

http://idhamlim.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.