VIDEO Hebat:: Kedah Membenam ATM (5 - 0)

Saksikan Jaringan Gol Kedah membenam Angkatan Tentera Malaysia






BADROL (kiri) menjaringkan dua gol untuk membantu Kedah membelasah
ATM 5-0 pada aksi suku akhir Piala FA di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Selangor kelmarin.

GOL awal Kedah ketika membenam ATM 5-0 telah membunuh rentak lawan mereka itu pada aksi suku akhir kedua Piala FA di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Selangor kelmarin.

Jaringan Badrol Bakhtiar pada minit ke-10 itu menjadi penyuntik semangat kepada skuad Hijau Kuning untuk melakar kejayaan, sekali gus menang dengan agregat 6-1.

Kejayaan itu mengatasi pencapaian musim lalu apabila Kedah tersekat pada peringkat suku akhir.

Bagi jurulatih Kedah, Ahmad Yusof jaringan awal itu meningkatkan keyakinan anak buahnya untuk beraksi dengan lebih baik menerusi permainan yang tersusun.

Katanya, pemainnya beraksi tanpa sebarang tekanan dan ia adalah faktor kejayaan tersebut.

"Apabila mendapat gol awal pemain akan lebih yakin. Ia mendorong mereka untuk bekerja kuat dan aksi mereka juga berada pada tahap terbaik.

"Pemain juga bertekad untuk menang dan melayakkan diri ke separuh akhir. Syukur kerja keras pemain berhasil," katanya ketika dihubu- ngi di Alor Setar semalam.

Pada perlawanan itu Badrol turut menjaring- kan gol kedua Kedah pada minit ke-45 diikuti Mohd. Azmi Muslim (47), Muhammad Shafiq Jamal (54) dan Aminuddin Azmi (72).

Ahmad memberitahu, beliau juga tidak menyangka anak-anak buahnya mampu menewaskan lawan dengan jaringan besar kerana hasrat- nya adalah untuk menang.

"Saya berharap pemain dapat mengekalkan rentak dan aksi seperti ini pada perlawanan separuh akhir berdepan Terengganu hujung bulan ini," katanya.

Pada pertemuan separuh akhir pertama, Kedah akan bertandang ke Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada 30 Mac dan perlawanan kedua pula berlangsung di Alor Setar pada 3 April.

Menyentuh pertemuan dengan Terengganu, Ahmad memberitahu, bagi musim ini Kedah belum bertemu dengan pasukan itu yang disifat- kan sebagai pasukan yang mantap.

Namun menurut Ahmad, persiapan pasukannya menjelang separuh akhir terjejas berikutan kehilangan enam tonggak yang mengikuti latihan dengan skuad kebangsaan mulai hari ini.

Katanya, mereka terdiri daripada Badrol, Azmi, Sabree Abu, Mohd. Faizal Abu Bakar, Abdul Hadi Abd. Hamid dan Mohd. Khyril Muhymeen.

"Ketiadaan enam pemain ini menyukarkan Kedah dan berharap dapat dilepaskan sebelum saingan separuh akhir Piala FA bermula."

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.