Tiga Lelaki Ditahan Bersama Syabu Bernilai RM140,000

ALOR SETAR: Polis menahan tiga lelaki, termasuk seorang pelajar sebuah kolej serta merampas 507.33 gram dadah jenis syabu dipercayai RM140,000 dalam operasi di Sungai Petani, Selasa lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Kedah Supt Baharom Othman berkata semasa operasi, anggota polis cawangan narkotik telah menahan sebuah kereta jenis Honda Jazz yang dinaiki oleh ketiga-tiga lelaki berusia antara 22 dan 20 tahun pada pukul 6.30 petang.

"Hasil pemeriksaan ke atas kenderaan itu menjumpai sebuah beg yang berisi 10 bungkus plastik lutsinar dipercayai dadah jenis syabu diletakkan di tempat duduk penumpang hadapan," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.

Berdasarkan siasatan awal, beliau percaya bekalan dadah itu adalah untuk diedarkan di Pulau Pinang.

"Susulan itu, polis turut merampas wang tunai RM8,600, telefon bimbit, barang kemas seperti rantai, subang dan cincin yang dianggarkan bernilai RM25,000, pasport, dua buah kereta iaitu Proton Iswara dan Toyota Wish," katanya.

Baharom berkata barang-barang yang disita bernilai kira-kira RM190,000.

"Ketiga-tiga suspek itu kini direman bermula semalam sehingga 20 Julai ini dan disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952," katanya.

Katanya semakan rekod jenayah menunjukkan semua suspek tidak mempunyai rekod kesalahan lampau.

- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.