TERKINI DARI SEDAKASEJAHTERA.COM

Baca Utusan Malaysia Anda Akan Dibayar Duit... Jom Kita Lihat Macam Mana Cara Depa Bayar...

BIASANYA kita perlu membayar untuk melanggan sumber berita dari portal-portal berita. Apa yang melucukan, Utusan pula terpaksa melakukan perkara yang sebaliknya. Jika anda sanggup baca Utusan, anda pula yang akan dibayar.

Salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM mendedahkan bagaimana akhbar propaganda yang sudah tak laku ini terpaksa membayar orang ramai supaya membaca berita-berita propaganda yang dikeluarkan oleh mereka.

Jangan tak tahu! Jika anda bersetuju untuk menerima berita-berita terkini di dalam telefon bimbit anda yang dihantar oleh Utusan, mereka akan membayar RM5 dalam bentuk prabayar telefon.



Tak sangka sampai begini sekali mereka terdesak untuk menyebarkan propaganda. Orang buat akhbar untuk dijual, supaya dapat untung. Tapi Utusan buat berita dan bagi duit jika orang sanggup baca kah kah kah.

Inilah nasib akhbar propaganda tak laku. Nak suruh orang baca pun terpaksa bagi upah. Apa yang jelas, jika orang terima upah pun mereka tetap tak mahu baca Utusan sebab dah tau banyak berita tipu kah kah kah.

Persoalannya dari mana mereka dapat duit yang banyak untuk membayar pembaca-pembaca mereka? Nak tahu? Rujuk sini [SKMM]

Gambar Panas: Benarkah DS Rosmah Mansor Bini PM Najib Mengandung Setelah Kembali Dari Tanah Suci??? Gambar Ini Jadi Bukti...

Keberkatan dari tanah suci Mekah,,, bila balik dah dapat hasil.... tahniah...


Lu orang tengok, kenapa budak-budak tu nangis????


Sumber - http://manjongmari.blogspot.com/2011/12/datin-seri-hajah-rosmah-mansor.html

Kereta Mewah Milik Pelakon Wanita Terkenal Nie Dipercayai Dicuri Di Tempat Letak Kereta Kat Wangsa Maju...

MODEL kereta BMW 325i milik Fasha yang dilaporkan hilang 
di Wangsa Maju, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Pelakon terkenal, Fasha Sandha mengalami kerugian kira-kira RM300,000 apabila kereta jenis BMW 325i miliknya lesap, dipercayai dicuri di kawasan letak kereta Jalan Wangsa Delima berhampiran pusat beli-belah Wangsa Walk, di Wangsa Maju di sini semalam.

Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira pukul 3.40 petang itu, Fasha, 27, yang ditemani ibunya dikatakan meninggalkan kereta itu untuk ke salun Chinta miliknya yang terletak berhampiran premis tersebut.

"Fasha yang keluar semula menuju ke arah keretanya 10 minit kemudian terkejut apabila mendapati kereta BMW 325i berwarna putih miliknya telah hilang," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Jelas sumber itu, satu laporan polis telah dibuat oleh Fasha di Balai Polis Wangsa Maju berhubung kehilangan itu dan kes disiasat di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri.

Sementara itu, Fasha yang ditemui pada majlis pelancaran filem terbaharu lakonannya, Penanggal mengesahkan kehilangan kereta tersebut.

Masya Allah!!! Inilah Wajah2 Anak Melayu Yang Telah Lupakan Asal Usulnya Dan Sanggup Berkahwin Dengan Teman Sejenisnya...


Hasrat seorang bapa melihat anak lelakinya, Ariff Alfian Rosli yang menuntut di Dublin, Republik Ireland, untuk menjadi doktor perubatan hampa apabila anaknya itu bukan sahaja tidak meneruskan pengajian, malah gagal dihubungi di negara tersebut sejak tiga tahun lalu.




Pesara pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang telah berkhidmat selama 31 tahun, Rosli Haron, 56, kini buntu mengesan anak kedua daripada empat beradik itu setelah mencuba pelbagai usaha termasuk membuat laporan kepada polis, Wisma Putra, Kedutaan Malaysia di Ireland dan Kedutaan Ireland di sini, dalam tempoh tersebut.


Malah, katanya, dia dan isteri, Kamariah Hashim, 55, telah lapan kali ke Dublin dan Universiti College Dublin (UCD) untuk mencari anaknya itu yang merupakan ketua pengawas dan tokoh pelajar cemerlang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5 Wangsa Maju pada 2001.

Rosli memberitahu, Ariff, 28, yang cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat tajaan pinjaman boleh ubah daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK).



(isteri hybrid serba boleh...)

"Ariff kemudian dihantar ke UK untuk membuat A Level dan pada 2003 dia dihantar ke UCD untuk melanjutkan pengajian, walaupun dalam kontrak asal anak saya sepatutnya ke UK sahaja.


"Pada mulanya saya sangsi kerana Petronas tidak mempunyai pejabat penasihat pelajar di Dublin seperti mana Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Majlis Amanah Rakyat (Mara).




"Namun Ariff tetap meneruskan pengajian di UCD untuk mengikuti pengajian praklinikal dari 2003 hingga ke 2005 seterusnya klinikal (2005-2008)," katanya yang datang ke pejabat Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurutnya, meskipun demikian, Ariff tidak dapat menamatkan pengajiannya pada waktu ditetapkan iaitu pada 2008 dan perlu menyambung beberapa semester di universiti terbabit.



Malangnya, kata Rosli, Petronas enggan menaja perbelanjaan Ariff yang menelan kos lebih 38,000 Euro (RM160,000) setahun pengajian akademik dan kos sara hidup manakala dia pula tidak mempunyai cukup wang untuk menampungnya.

"Berikutan masalah kewangan, saya sarankan Ariff agar menyambung pengajiannya di Malaysia tetapi dia enggan kerana berazam hendak lulus dari UCD dan bermula daripada situ hubungan kami terjejas.


"Sehingga sekarang, saya dan isteri gagal bertemu Ariff dan menghubunginya walaupun telah mencuba pelbagai usaha sejak tiga tahun lalu," katanya.


Tambah malang, Rosli memberitahu, dia kini berhadapan dengan saman pihak Petronas untuk menuntut wang pengajian Ariff berjumlah lebih RM890,000 daripadanya sebagai penjamin pertama.


"Mana saya ada cukup wang untuk menjelaskan wang sebanyak itu dengan pencen saya. Sudahlah kami sekeluarga menderita kerana kehilangan anak, kami kini berhadapan dengan saman pula," ujarnya.


Menurutnya, berdasarkan maklumat diterimanya, dia begitu bimbang Ariff terjebak dengan perkara negatif termasuk pergaulan bebas dan murtad.


Dia juga ingin menasihatkan ibu bapa yang mempunyai anak di luar negara supaya mengambil iktibar dan berhati-hati dengan insiden menimpa keluarganya selain berharap pihak agensi terlibat atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dapat membantu menjejaki anak kesayangannya itu.



Ariff Alfian Rosli telah pun berkahwin dengan seorang lelaki yang di’khabarkan bernama Jonathan di Dublin, Ireland.


Facebook Ariff Alfian Rosli 
http://www.facebook.com/pages/Ariff-Alfian-Rosli/134310320013899
 
Send la Kat Sapa2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Murah Giler: Sapa Nak Order Klik Image

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.