Jom Infaq!!!

Jom Infaq!!!

TERKINI DARI SEDAKASEJAHTERA.COM

Perancangan Yang Tempang... Konspirasi Makin Menyerlahkan Kekalutan, BN Makin Reput....

Oleh: ZULKIFLI YAHAYA

http://2.bp.blogspot.com/_2inyuNTk1DI/TErvA1yOuyI/AAAAAAAAA48/f8iaHwWZ9mE/s1600/anwar-thumb-may26.jpg
Di tengah-tengah keghairahan BN mencari strategi terbaik untuk memerangi Pakatan Rakyat, khususnya dalam menghadapi pilihanraya umum negeri Sarawak, tiba-tiba mereka ‘tersalah menghantar bola’ untuk PR. Bola tanggung untuk direjam.

Hakikatnya Anwar sudah terperosok rapat ke dinding berhubung isu liwat yang dihadapinya. Dia didesak menyerahkan DNA dalam banyak siri lakonan bantahan dari seluruh negara. Rakyat biasa yang tidak faham apa itu konspirasi, marahkan Anwar kerana tidak mahu serah DNA. Mereka yakin DNA sebenar Anwar tidak akan sama dengan DNA lelaki Y kerana tidak mungkin ketua pembangkang melakukan kerja terkutuk itu. Tapi orang yang mengerti konspirasi yakin bahawa DNA lelaki Y akan sama dengan DNA Anwar, bukan kerana beliau peliwat tetapi kerana kebenaran itu sendiri telah diliwat.

‘Video seks Anwar’ adalah strategi paling tolol BN yang tiba-tiba memberi nafas baru kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tiada siapa terfikir bahawa di saat Anwar sedang bertarung dengan proses mahkamah yang akan menentukan hidup mati politiknya, maka sempat lagi lelaki 60an itu melanggan pelacur murahan di sebuah hotel? Ada logiknya kalau video seks itu dirakam lebih 13 tahun lalu, sewaktu beliau jadi Timbalan Presiden Umno. Tapi peristiwa itu berlaku 21 Februari 2011, sewaktu seluruh mata rakyat Malaysia memberi tumpuan kepada manusia bernama Anwar Ibrahim. Bodoh sangatkah Anwar sampai tahap gaban?

Hari pertama video itu didedahkan, Anwar ‘disahkan’ sebagai pelakon video itu oleh semua media talibarut BN. Dia didesak meletak jawatan oleh ahli-ahli Parlimen bebas dan BN. Zulkifli Nordin yang mengaku belum melihat video itu yakin bahawa aktor seks itu ialah Anwar. “Memang dialah tu,” katanya yang disaksikan berjuta rakyat Malaysia melalui kaca televisyen.

Di hari kedua, mereka sedar rakyat sukar mempercayainya. Simpati terhadap Anwar tiba-tiba melonjak. Maka nada para juhalak BN berubah pula. Muncul teori bahawa itu konspirasi pihak pembangkang untuk mengalih isu liwat Anwar.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Zahrain Mohd Hashim yang sebelumnya beriya-iya mahu mengaitkan Anwar dengan video seks itu, tiba-tiba mengumumkan pula ia satu muslihat politik Anwar untuk mengalih isu DNA. Zul Nordin ‘merasa pelik’ mengapa Anwar begitu cepat menafikan dan membuat laporan polis sedangkan Anwar belum melihat video tersebut. Tapi ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu tidak pula pelik pada dirinya sendiri yang sebelum itu menuduh Anwar adalah pelakonnya, sedangkan dia belum melihatnya.

Kelmarin Anwar adalah pelaku seks, hari ini ia jadi konspirasi bikinan Anwar pula. Cakap Zul Nordin berubah dan berbelit. Macam lidah biawak.

Hari ketiga, versinya berubah lagi. Kali ini muncul pula Datuk Trio yang mengaku menjadi dalang ‘video seks Anwar’ itu. Ia sekaligus memadamkan teori konspirasi video itu ciptaan pembangkang. Kumpulan The Three Stooges itu cuba meyakinkan rakyat Malaysia bahawa hero seks itu benar-benar Anwar. Video itu kononnya dijumpai secara tidak sengaja oleh Datuk Eskay sewaktu diarah mengambil jam tangan Anwar yang tertinggal di bilik persundalan. Di situ dia menjumpai segala wayar dan alat rakaman.

Dalam sidang media, apabila ditanya wartawan, adakah terdapat imej Datuk Syazril Eskay Abdullah dalam video itu? Dengan selamba Datuk Eskay menjawab, “Ya, saya dalam video itu.” Maknanya, waktu ‘Anwar’ bermukah, dia pun ada bersama tapi dia terkejut jumpa dan lihat video itu. Alahai, macam cerita kartun.

Ummi Hafilda dalam sidang medianya di Alor Setar mendedahkan bahawa video seks ‘Anwar’ itu bukan satu, tapi 18. Dunia dikejutkan dengan video seks bertarikh 21 Februari tapi Ummi menjelaskan, “Saya mengetahui video-video tersebut 13 tahun lalu dan menyimpannya sehingga sekarang.” Makin mereka beri penjelasan, makin merapu jadinya.

Maka terfikir oleh semua rakyat jelata yang cerdik dan sederhana cerdiknya; sampai bila Umno, BN dan seluruh juhalaknya hendak memperbodoh-bodohkan rakyat Malaysia berhubung isu Anwar? Di pejabat kerajaan dan swasta, di restoran dan warung kopi, rakyat di semua peringkat sudah mula melahirkan rasa muak terhadap permainan jahat dan keterlaluan oleh BN terhadap Anwar.

Kebencian sebahagian rakyat terhadap Anwar sebelum ini mula bertukar kepada simpati. Sedikit harapan mereka terhadap BN sudah bertukar menjadi benci.

Tan Sri Rahim Tamby Chik, Datuk Syazril Eskay Abdullah dan Dato’ Shuib Lazim; tiga watak yang membentuk kumpulan Datuk Trio masing-masing mempunyai profail buruk yang satu Malaysia tahu latarbelakang mereka. Untuk kembali bernafas membina cita-cita peribadi mereka sanggup buat apa saja tanpa ada perhitungan halal haram.

Kesilapan berlaku akibat terlalu banyak pihak ingin membantu Najib menjadi konspirator menjatuhkan Anwar dan PR. Mereka berbuat demikian untuk mendapat sesuatu habuan dari BN. Kata pepatah Inggeris, terlalu ramai tukang masak akan merosakkan masakan. APCO dengan caranya yang lebih professional. Konsensus bebas yang anggotanya terdiri dari bekas anggota KeADILan dengan cara mereka. Ibrahim Ali dan Perkasanya dengan cara mereka. SB polis dengan cara mereka.

Ummi Hafilda dengan cara tersendiri. Pelbagai NGO yang muncul untuk menyerang PR dengan cara mereka pula. Kumpulan Datuk Trio pula dengan cara mereka yang amatur dan bengap ala The Three Stooges. Barangkali mereka terlupa untuk untuk mencontohi kafir Mekah dulu yang berpakat dalam melakukan konspirasi jahat terhadap Rasulullah SAW.

Bila konspirasi pun BN swastakan, maka jadi caca marba dan akhirnya ada strategi yang menikam diri sendiri. Mereka adalah kumpulan manusia yang merancang kejahatan tapi mereka lupa bahawa Allah juga merancang dan membalas segala tipu daya.

Kenyataan Menteri Tidak Menepati Undang2, Kenapa PM Najib Masih Biarkan Dia Jaga Undang2 Di JPM

Nak kata terkejut beruk tu dah kire teruk sangat...tapi terkejut ayam belanda juga aku bile baca kenyataan menteri yang jaga undang undang di JPM tentang video lucah.... dia kata , tunjukkan di mana salahnya....

Mengulas penayangan video seks itu di sebuah hotel semalam, menteri yang bertanggungjawab dalam bidang undang-undang itu berkata bukanlah sesuatu yang salah ( kira bloleh la pulak..)untuk pihak di belakang semua itu menunjukkan video kepada wartawan dan penyunting.

"Kamu beritahu saya apa yang salah. Semua kata ia bertentangan dengan undang-undang, tetapi beritahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang maklum patut datang ke depan untuk maklumkan kepada kita," katanya.

aku pun cari le berita yang berkait dengan kesalahan menyimpan video lucah...ini berita yang aku jumpa....

KUALA TERENGGANU – Gara-gara menyimpan klip video lucah menerusi telefon bimbit, seorang penganggur ditahan dalam Operasi Bersepadu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Bersama Bahagian Kawalan Penapisan Filem dan Penguatkuasaan, Kementerian Dalam Negeri (KDN) cawangan Terengganu, malam tadi.


Sepanjang operasi yang diadakan di Jalan Sultan Mahmud, di sini, JPJ turut mengeluarkan sebanyak 106 saman ke atas pemandu kenderaan melibatkan pelbagai jenis kesalahan.

Timbalan Ketua Cawangan Bahagian Penapisan Filem dan Penguatkuasaan KDN Cawangan Terengganu, Zaki Mohamed berkata, penunggang motosikal berusia awal 20-an dari Kuala Terengganu itu ditahan untuk siasatan lanjut dan boleh didakwa di mahkamah di bawah Seksyen 5 Akta Penapisan Filem 2002.

“Jika sabit kesalahan remaja lelaki ini boleh dikenakan denda tidak kurang RM10,000 dan tidak melebihi RM50,000 atau penjara tidak lebih lima tahun atau kedua-duanya sekali,” katanya ketika ditemui pemberita pada operasi berkenaan yang turut membabitkan kerjasama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Terengganu.

Dan laporan kes mahkamah ni...
LATARBELAKANG KES:
2. Tertuduh dihadapkan dengan pertuduhan seperti berikut:
Bahawa kamu pada 13/07/09 jam lebih kurang 6.00 petang di alamat 7-3-5 Jalan 2/38B, Taman SPPK Segambut, dalam Negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, telah didapati memiliki sebanyak 106 klip video lucah yang disimpan di dalam Hard Disc jenis Hitachi Deskstar S/N R325559XK yang di bawah milikan kamu. Oleh yang demikian kamu telah melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen 5(1)(a) Akta Penapisan Filem 2002 dan boleh dihukum di bawah seksyen 5(2) akta yang sama”. sini


Apa maksud jawapan Nazri aziz ni... apakah begini cara undang undang itu dipermainkan? Apakah begini nilai undang undang di Malaysia? Seolah olah tayangan itu ada pelindung nya??? atau apakah kerana ia ditayangkan di tempat eksklusif, maka ia adalah halal... atau mungkin kerana ianya sememangnya halal jika dilakukan oleh orang berduit dan berkedudukan??? sewajarnya persoalan ini di fikirkan terlebih dahulu.

Apa yang berlaku adalah satu isyarat jelas dalam sistem negara bahawa politik mengatasi undang undang.... Nazri aziz wajar memberi penjelasan terhadap kenyataannya bahawa ia bukan satu kesalahan kerana tidak bermaksud keuntungan...maknanya selepas ini tayangan amal lucah boleh diadakan.... ada sesiapa nak jadi penaja????

- blog AnakSengat

Gempar : Inilah Kedai Kopi Popular Hidangkan Kopi Ada Gelatin Babi, Telah Disahkan Oleh Majlis Agama

TIDAK SYAK LAGI, kopi Kluang RailCoffee yang di dakwa haram di minum dan ada gelatin babi itu memang benar… huhu

Maknanya bagi mereka yang minum kopi di Kluang RailCoffee selama ini, faham-faham sudah… gelatin babi dah ada dalam badan.

Lain kali minum kopi di rumah je. nak lagi kaw-kawe, beli kopi kisar di pasar malam. Original and no fake/gelatin babi/additional ingredients.

*******************************************************************************

Laporan Sebelumnya

Semalam ada perasan satu status di wall seorang sahabat kat FB. Di dakwanya Kluang RailCoffee disahkan haram kerana ada gelatin babi dalam kopinya. Ini screenshotnya:

Dalam hati ni, aku hampir percaya atau tidak je.
Sebab sebelum ini kedai ni dah keluar TV pun. Sekali imbas, memang tak sangka langsung yang perniagaan macam ni pun ada tidak sucinya. Tapi bila baca Harian Metro mengenai “Sebuah kedai kopi popular di negeri ini yang beroperasi sejak kira-kira 70 tahun lalu dan dikunjungi lebih 80 peratus pelanggan beragama Islam rupa-rupanya menghidangkan kopi bercampur gelatin babi“, hati yang berdetak-detik sejak semalam mula berderau!

Memang Harian Metro tidak menyebut nama Kluang RailwayCoffee, tapi aku rasa memang inilah yang disebutkan di Facebook semalam. Kalau betullah apa yang di ceritakan di Facebook, Ya Allah…..

Berapa ramai orang Islam yang dah minum/makan gelatin babi selama ini?
Tu haaa.. dekat Plaza Kotaraya JB, bukan main besar lagi kedai dia… bukan main ramai lagi pelanggan Islam dia… sampai kat tepi escalator pun ada meja untuk orang duduk minum.

Memang pelik… kenapa boleh jadi sampai macam ni sekali. Cuma bila di baca balik statement di Facebook, barulah tersentak. Dulu memang takde gelatin babi ni dalam kopi mereka. Tapi bila perniagaan itu “bertukar tangan”, maka tak hairanlah….

*Selepas menerima aduan menerusi SMS, kami melakukan pemeriksaan di premis itu dan mendapati memang tiada tanda logo halal dipamerkan di situ. Berikutan itu, kami tidak boleh mengambil tindakan mengikut Akta Perihal Dagangan 1972 ke atas mereka, kata Ketua Pegawai Penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Johor, Abdul Hamid Abu Bakar

* Pelanggan beragama Islam perlu berwaspada dalam memilih lokasi untuk menjamu selera, pastikan premis berkaitan mempunyai logo halal, kata Pengerusi Jawatankuasa Agama Johor, Datuk Zainal Abidin Osman.

So untuk umat Islam semua, berhati-hatilah ketika makan dan minum di luar. Janganlah salahkan Jabatan Agama Islam sahaja.

TRIVIA:

Pendek kata, tak payah rasa susah untuk “makan dan minum” seolah-olah hidup merantau nun di luar negara sinun … sebab dalam negara sendiri dah cukup mencabar… banyak yang di ragui akan kesucian makanan dan minuman di hadapan mata sendiri.

Siapa yang suka dengan kopi Kluang RailCoffee tu, mesti kembang kuncup tekak sekarang bila dah tahu perkara sebenar. Semoga selepas ini, kita lebih berhati-hati. Tahniah kepada Jabatan Agama Islam Johor atas pembongkaran ini.

*pernah makan dan minum di Kluang RailCoffee di Plaza Kotaraya bulan Januari lepas dengan si dia.. tapi masa tu nasib baik order Ice Lemon Tea dengan roti bakar…. pheewww!

SUMBER

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Murah Giler: Sapa Nak Order Klik Image

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.