Jom Infaq!!!

Jom Infaq!!!

TERKINI DARI SEDAKASEJAHTERA.COM

Malaysia Tanah Airku!!! Denda Berbaju Lengan Pendek Lebih Mahal Dari Penari Tiang... Jom Terjah!!!

Penari Tiang denda RM25Bunyi macam tak logik bila tiga orang penari tiang atau Tiger Show kat Seremban hanya didenda sebanyak RM25 oleh Mahkamah Majistret. Menurut laporan, penari-penari tersebut dapat meraih pendapatan RM200 untuk satu sesi, kalau satu malam ada 8 sesi dah berapa, lelaki kacak memang suka la tengok. Kena denda pulak hanya RM25.
Dah pasti mereka bayar denda tersebut dengan senyum lebar dan boleh sambung kerja balik lepas bayar denda. Tak faham kenapa hanya RM25 bukan RM25,0000 – kerajaan patut jelaskan hal ni (bukan pasal politik) sebab memang tak munasabah. Macam mana kerajaan nak banteras masalah sosial remaja bila denda pun macam tak payah denda.
Mungkin mahkamah ada alasan mereka tersendiri dan perlu dijelaskan kepada orang ramai supaya tak salah faham. Nampak mereka hanya-hanya main-main atau kurang serius dengan kes tersebut. Padahal itu perlakuan lucah depan khalayak ramai. kalau kat Kelantandenda kepada wanita yang memakai baju lengan pendek je pun dah RM500.
Adakah kes baju lengan pendek lebih teruk dari kes penari tiang, dah jadi terbalik.
Faiqah Azizan, 24, Nurul Huda Abdul Rahman, 23, dan Nooranishah Mohamad Isa, 19, membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh.
Mengikut pertuduhan, ketiga-tiga wanita tersebut yang berasal dari Kuala Lumpur didakwa mempamerkan tarian tiang di atas pentas dengan pakaian kurang sopan di tempat hiburan awam.
Pertuduhan dibuat mengikut Seksyen 21 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 yang mengenakan hukuman denda tidak lebih RM25 atau penjara maksimum 14 hari jika sabit kesalahan.

sumber 

Panazzz!!! Komposer Terkenal Tanah Air Ada Skandal Dengan Gadis Kampung Tersebar.. Bukti2 Bergambar, Jom Terjah!!!

Gempar, teka teki Komposer terkenal tanah air dengan Skandal Gadis Kampung Terbongkar, erti peribasa anak melayu, sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Itulah yang patut ditujukan kepada Komposer Azmeer ini dimana telah memusnahkan kehidupan anak gadis yang berasal dari kampung. Dunia hiburan kita senantiasa mempunyai isu isu skandal yang baru, kini giliran Azmeer komposer terkenal pula..

Khabarnya Komposer tersebut telah mengahwini gadis itu tapi telah mengabaikannya. Bukti sijil nikah komposer terkenal tersebut juga disertakan seperti dibawah.



Berikut adalah satu petikan yang begitu menghiris hati dari satu laman blog yang terkemuka di Malaysia.
Saya menulis nota ini atas dasar saya sebagai seorang wanita dan tidak mahu wanita lain mengalami pengalaman pahit dan tertipu sebagaimana rakan wanita saya. Juga untuk menyedarkan golongan wanita agar tidak mudah terpujuk lantas terjebak dengan janji manis beberapa golongan artis dan selibriti.

Rakan wanita saya “X” telah diperkenalkan oleh kawan-kawan dengan komposer terkenal AZMEER atau nama sebenarnya MOHD AZHAR BIN ABU BAKAR (660614-71-5611) sekitar tahun 2004. AZMEER memang sudah berkahwin ketika itu tetapi terus jatuh hati dan memikat “X” seorang gadis kampung yang bekerja mencari rezeki di Lembah Kelang. “X” sememangnya cantik dan seksi mengakibatkan AZMEER tidak lena tidur tergiurkan gadis sunti ini yang ketika itu berusia 27 tahun.

X terus jatuh hati maklumlah dengan seorang selibriti dan AZMEER manis berkata-kata. Dan setelah mengusung X ke sana kemari AZMEER akhirnya bersetuju untuk menikahi X. X bersetuju menjadi isteri kedua dengan syarat AZMEER mesti mendapat persetujuan isteri tuanya.
Atas nasihat dan muslihat kawan-kawannya AZMEER memberikan persetujuan dan pada 23 September 2005 telah bernikah dengan X di kampong X di Negeri Sembilan. Menurut maklumat AZMEER telah menggunakan sindiket memalsukan persetujuan isteri tuanya (isteri tuanya menurut maklumat tidak pernah memberikan persetujuan).

Kesiannya keluarga X sekadar dapat menjadi tuan rumah majlis akad nikah dan kenduri kecil jiran-jiran. Tiada kenduri kahwin macam biasa, tiada bersanding semua kerana AZMEER kononnya tak mahu majlis besar-besaran. Sedangkan realitinya AZMEER tidak mahu majlis ini menjadi buah mulut apalagi diketahui isteri tuanya.

Yang sebenarnya AZMEER mahu menghalalkan hubungannya dengan X kerana laparkan tubuh badannya. Setelah berkahwin hubungan AZMEER dan X sekadar touch and go. Apabila sahaja AZMEER ada peluang lari dari isteri tuanya X akan dihubungi untuk AZMEER melepaskan nafsunya. Tengah-tenga malam tak kira 1 atau 2 pagi AZMEER akan mencari X bila beliau lepas dari penjara isteri tuanya.

Semua kawan-kawan tahu yang X dilayan hanya sekadar pemuas nafsu AZMEER. Budak kampong apa yang dia tahu. Terkadang belanja pun putus-putus sehingga X terpaksa cari makan sendiri untuk menampung belanja tetapi sebagai isteri yang setia menunggu-nunggu AZMEER bila sahaja ada peluang bersama. Keluarga X dikampung gelisah memikirkan nasib X.

AZMEER tidak pernah bersama X dalam mana-mana majlis rasmi. Kalau curi-curi bercuti pun ditempat yang tidak diketahui orang kadang-kadang perlu bawa kawan-kawan untuk “cover line”.

Licik betul AZMEER.

Ringkas cerita satu hari isteri tuanya telah menghidu bau busuk AZMEER dan menjejakinya. X dimaki hamun depan AZMEER di studio beliau. Kasihan X gadis kampung yang tak tahu apa-apa.
AZMEER berjanji dengan isteri tuanya akan segera menceraikan X tetapi hakikatnya beliau tidak berbuat demikian sedangkan sangka isteri tuanya mereka telah bercerai.

Sejak dari itu kekerapan AZMEER bertemu X semakin kurang. Hidup X terumbang-ambing menjadi isteri tapi tanpa kehadiran suami. Majlis kenduri keluarga dan Hari Raya AZMEER tidak pernah turun ke kampong X. Malah ketika bapa X meninggal dunia di kampong AZMEER sedikit pun tidak ambil kesempatan untuk pulang ziarah di kampong X di Gemas, NS.

Pada awalnya kawan-kawan rapatnya menasihati agar X menuntut cerai dari AZMEER kerana kasihan melihat hidupnya tetapi sebagai seorang isteri yang taat X enggan walaupun hidupnya tak menentu. AZMEER pula sudah pasti tak mahu melepaskan X kerana X lah peluang untuk beliau melepaskan nafsu serakahnya bila ada kelapangan, maklumlah gadis sunti yang cantik dan digilai ramai.

Dari tahun ke tahun atas nasihat kawan-kawan akhirnya X sedar yang beliau sebenarnya sekadar menjadi barang mainan AZMEER. AZMEER tidak serius mahu mendirikan rumah tangga dengan beliau tetapi sebenarnya hanya menjadikan X sebagai tempat memuas nafsu.
Hanya selepas lebih 5 tahun berkahwin sorok-sorok dengan AZMEER akhirnya X sedar yang hidup beliau selama ini tertipu dan melalui bantuan peguam Suriani and Associates ( 06 6323008) beliau memfailkan tuntutan cerai. Apabila melihat X serius AZMEER bimbang dan memberikan persetujuan dengan syarat peguam merahsiakan identity beliau. Pada 11 April 2011 di Mahkamah Rendah Syariah Seremban AZMEER menceraikan X dengan alasan rumahtangga berkrisis dan tidak dapat didamaikan lagi.

Sudahlah hidup beliau dipermainkan selama lebih 5 tahun oleh AZMEER. Segala belanja mahkamah termasuk yuran peguam yang menelan ribuan ringgit itu ditanggung X sendiri dan AZMEER tidak memberikan sesen pun gantirugi apabila menjatuhkan talak.

Pasti ramai tidak percaya begitu sekali perangai AZMEER yang kelihatan baik dan ceria itu.
Saya mahu cerita ini sampai kepengetahuan umum supaya AZMEER bertanggungjawab terhadap apa yang telah berlaku walaupun X kini telah pun berkahwin tidak mahu sedikit pun perkara ini keluar kepengetahuan umum kerana menghormati AZMEER.

Sebagai seorang wanita saya kagum dengan pengorbanan X tetapi saya tidak sanggup melihat ada lagi mana-mana wanita lain menanggung siksa dan kesusahan lantaran orang seperti AZMEER ini. Tolonglah dedahkan perkara ini. Memang AZMEER akan malu tetapi apa salahnya malu setelah merosakkan hidup seorang gadis yang tidak berdosa…………..

SUMBER

Canggih & Hebat: Hotel Setinggi 30 Tingkat Dibina Dalam Tempoh 360 Jam, Diuji 5 Kali Lebih Tahan Gempa Bumi...



Memang pelik dan menakjubkan! Hotel 30 tingkat dibina hanya 15 Hari atau 360 jam di Changsha, China tanpa ada seorang pekerja pun yang cedera. Ark Hotel ini dibina di atas tasik Dongting, di Daerah Hunan, oleh sebuah syarikat pembinaan Cina yang pakar dalam seni bina lestari.

Apa yang lebih menarik Ark Hotel berkeluasan 55.7784 meter persegi telah dibina untuk menahan magnitud 9 gempa bumi, seperti yang diuji oleh Akademi Penyelidikan Bangunan China, yang mendakwa ini adalah lima kali lebih tahan gempa daripada bangunan konvensional.




Semua bahan-bahan telah dipasang siap dan setiap seksyen dibina dengan spesifikasi di luar tapak, jadi tidak terdapat sebarang pembaziran berlaku. Para pekerja telah mengambil hanya 46 jam untuk menyiapkan komponen struktur utama dan 90 jam lagi untuk melengkapkan keseluruhan bangunan.

Panas!!! Inilah Kad Pegenalan Sebenar Pelakon Aaron Aziz. Jom Terjah...

Kecoh baru-baru ini mengatakan Nama sebenar Aaron Aziz sebenar diketahui selepas kad pengenalan singapura beliau tersebar angkara pihak yang tidak bertanggungjawab yang telah meng’edit’ gambar tersebut dan telah menyerupai kad pengenalan yang sebenar Aaron.

Terbaru, Aaron Aziz menyatakan tentang ketidak sahihan kad pengenalan beliau yang juga mengatakan nama sebenar beliau bukanlah Mat Harun Mustapha Bin Mat Aziz Mustafa. Kali ini Aaron Aziz telah menunjukkan kad pengenalan belau yang asli dan sememangnya nama sebenar beliau adalah Aaron Mustapha bin Mat Aziz Mustapha.

Kali ini Aaron Aziz tampil menunjukkan kad kad pengenalan 
beliau yang sebenar. Gambar dari Suria.fm

Aaron Aziz meluahkan kekesalan dengan tindakan individu tidak bertanggungjawab mereka-reka nama baru itu sebelum menyebarkannya di Internet,” kata pelakon, Aaron Aziz, 36 yang berang apabila ada individu cuba menimbulkan kontroversi apabila menyiarkan suntingan kad pengenalan palsu Aaron Aziz hasil seni photoshop dengan tertera nama Mat Harun Mustapha Bin Mat Aziz Mustafa‘ serta tuduhan bahawa dia menipu peminat dengan nama sebenarnya. Bagi menghentikan kontroversi yang melanda, Aaron di sidang media bertegas nama sebenarnya Aaron Mustapha bin Mat Aziz Mustapha serta tuduhan beliau menipu peminat dengan nama sebenarnya.

Bagi menghentikan kontreversi ini, Aaron menegaskan kepada pihak media bahawa nama sebenarnya adalah Aaron Aziz Mustapha bukan Mat Harun . Berita ini mendapat liputan luas pelbagai pihak media. -Harian Metro

ID pengenalan Aaron Aziz yang di edit didakwa nama sebenanrnya adalah Mat Haronb Mustapha bin Mat Aziz Mustafa

Isu ADUN Bangkrap - Syed Sobri Perlu Pulangkan Elaun Yang Diterima Januari, Februari dan Mac 2011 : Speaker




PETALING JAYA: Jabatan Insolvensi belum menerima surat daripada Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah bagi mendapatkan status terkini Datuk Syed Sobri Syed Hashim sama ada wakil rakyat itu muflis atau tidak.
Ketua Pengarah Jabatan Insolvensi, Datuk Abdul Karim Abdul Jalil berkata, bagaimanapun DUN Kedah tidak perlu menunggu sehingga laporan mengenai status terkini Syed Sobri daripada Jabatan Insolvensi.
“Mereka sendiri (DUN Kedah) boleh periksa secara online (secara dalam talian). Itu pun sudah dianggap rasmi walaupun belum menerima sijil (pengesahan), atau boleh pergi sendiri ke pejabat cawangan (Jabatan Insolvensi),” katanya ketika dihubungi mStar Online, Khamis.
Speaker DUN Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail dilaporkan pada Khamis berkata, pihaknya akan menghantar surat kepada Jabatan Insolvensi pada Rabu bagi mendapatkan status Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Nerang itu.
Syed Sobri yang juga merupakan naib ketua Umno Bahagian Padang Terap dalam satu sidang akhbar pada Selasa memaklumkan bahawa beliau kini seorang muflis selepas gagal menyelesaikan hutangnya dengan sebuah bank tempatan sebanyak RM8 juta.
Menurut Syed Sobri, beliau diisytiharkan muflis oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Disember tahun lalu.
Abdul Karim berkata, carian boleh dilakukan di e-insolvensi, aplikasi perkhidmatan elektronik Jabatan Insolvensi.
“Sekiranya beliau (Syed Sobri) benar-benar diisytiharkan muflis pada Disember lalu, pengesahan itu boleh didapati dalam tempoh sehari (secara online) selepas pengisyiharan di mahkamah.
“Di pihak Jabatan Insolvensi, kami masih belum menerima surat rasmi mengenainya daripada DUN Kedah.
“Dalam apa jua keadaan sekalipun, seseorang yang diisytiharkan bankrap itu seharusnya tampil memberi kerjasama dengan Jabatan Insolvensi supaya pentabiran kebankrapan dapat diuruskan dengan berkesan.
“Keberkesanan sesuatu pentabiran kebankrapan bagi seseorang yang sudah diisytiharkan muflis adalah kerjasama penuh daripada mereka,” katanya lagi.
Beliau menambah, Syed Sobri sepatutnya bertindak mengikut prosedur berbanding membuat kenyataan kepada media bagi memaklumkan pengisytiharan beliau sebagai seorang muflis.
“Kita tidak akan membuat pengumuman mengenai status kebankrapan Syed Sobri sekiranya ia benar.
Dalam pada itu, Speaker DUN Kedah, Datuk Dr Abdul Isa Ismail yang dihubungi mStar Online pada Khamis berkata, beliau tidak dapat mengesahkan sama ada surat sudah dihantar kepada Jabatan Insolvensi berhubung status Syed Sobri.
“Jika hendak diikutkan, sepatutnya Setiausaha Dewan (Mohd Yusri Md Daud) akan menghantar surat itu kepada Jabatan Insolvensi semalam (Rabu).
“Tetapi, sehingga hari ini, saya sibuk dengan urusan di luar. Jumaat dan Sabtu pula hari cuti mingguan di Kedah. Kena tunggu Ahad, mungkin tahu pengesahan dan keputusannya,” kata beliau.
Abdul Isa sebelum ini menyatakan beliau masih belum dapat membuat sebarang keputusan berhubung tindakan yang akan diambil terhadap Syed Sobri kerana DUN Kedah perlu menunggu laporan daripada Jabatan Insolvensi.
Abdul Isa berkata, sekiranya sah telah muflis sejak Disember lepas, Syed Sobri perlu memulangkan elaun wakil rakyat yang diterimanya bagi Januari, Februari dan Mac tahun ini.
Beliau berkata, ini kerana menurut peruntukan Undang-undang Tubuh Negeri, setiap wakil rakyat yang diisytiharkan muflis akan terlucut jawatannya secara automatik.
Syed Sobri dilaporkan berkata, hutang itu adalah sebahagian daripada pinjaman RM50 juta yang dibuat pada 1998 untuk membolehkan syarikatnya Kulim Enterprise Sdn Bhd, disenaraikan di papan kedua Bursa Saham Malaysia pada masa itu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Murah Giler: Sapa Nak Order Klik Image

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.