Rumah Peguam Kes PI Bala Dipecah Masuk, Komputer riba dilarikan

KUALA LUMPUR. 19 Julai — Rumah salah seorang peguam detektif persendirian P Balasubramaniam di sini, yang kini menjadi saksi penting kes rasuah berkaitan pembunuhan wanita Mongolia, telah dipecah masuk oleh pihak tertentu.

Peguam Manjeet Singh Dhillon berkata sasaran kejadian itu ialah komputer riba.

“Saya baru sahaja dimaklumkan bahawa rumah saya di Kuala Lumpur telah dipecah masuk dan sasaran utama dan diambil ialah komputer riba.

“Saya sedang pulang dari London untuk menghadapi kes ini,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Beliau sepatutnya berada di sini bersama afidavit Balasubramaniam, yang menjawab 52 soalan SPRM, untuk diserahkan kepada agensi itu.

Ini merupakan kali kedua rumahnya menjadi sasaran.

Kali pertama ialah selepas Balasubramaniam ditemu bual di Singapura dan ia disebarkan oleh media tempatan.

“Dan, kini selepas (Balasubramaniam) temu bual di London dan Paris rumah saya dipecah masuk.

“Bagaimanapun barang-barang lain di bilik yang sama termasuk barang kemas tidak disentuh,” katanya.

Katanya, beliau percaya mereka bertindak demikian kerana ada kepentingan dalam kes yang sedang diuruskannya.
“Saya akan membuat laporan kemudian,” tambah beliau.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.