Arahan Bayar RM6 juta kepada Anak Sultan Kelantan



Manohara Odelia Pinot dan ibunya Daisy Fajarina hari ini diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur supaya membayar ganti rugi berjumlah RM6 juta kepada suaminya, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra.

Penolong Kanan Pendaftar, Noordura Mohamed Din dalam penghakiman beliau juga memerintahkan kedua-dua defendan membayar ganti rugi teruk, ganti rugi teladan dan pampasan yang setiap satunya bernilai RM2 juta.

Prosiding yang berlangsung dalam kamar selesai pada jam 9.35 pagi.

Pada 5 Nov 2009, Penolong Kanan Pendaftar Shazali Hidayat Shariff membenarkan Tengku Muhammad Fakhry (atas, berkaca mata gelap) memperoleh perintah ingkar terhadap Manohara dan Daisy setelah mereka gagal melantik peguam bela baru bagi kes berkenan selepas peguam mereka menarik diri daripada mewakili mereka.

Perintah ingkar ada
lah satu keputusan yang menyebelahi plaintif apabila defendan tidak memberi respons terhadap saman yang difailkan terhadapnya atau gagal menghadirkan diri di mahkamah.

Pada saman yang difailkan pada 20 Julai 2009, putera Sultan Kelantan itu mendakwa dua wanita berkenaan telah secara palsu dan jahat memfitnah beliau apabila mereka mendakwa pada satu sidang akhbar antara April dan Jun 2009 bahawa Manohara telah didera.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.