Elia Suhana ragui lafaz cerai Sultan




KOTA BHARU 10 Mac – Isteri kedua Sultan Kelantan, Elia Suhana Ahmad, 31, musykil dengan kesahihan lafaz cerai yang difailkan oleh peguam suaminya semalam kerana beliau mendakwa pada ketika itu Tuanku Ismail Petra sedang gering.

Peguamnya, Fakhrul Azman Abu Hasan berkata, perkara tersebut disampaikan oleh anak guamnya itu selepas permohonan pengesahan lafaz cerai Sultan dilaporkan secara meluas oleh media hari ini.

Beliau berkata, sehingga kini, pihaknya belum menerima salinan permohonan tersebut walaupun telah menghubungi peguam yang dilantik baginda.

“Saya telah memberitahu anak guam saya mengenai permohonan itu selepas membaca laporan akhbar pagi ini.

“Beliau musykil dengan kesahihan lafaz cerai ini kerana pada ketika itu baginda sedang gering dan dirawat di Hospital Mount Elizabeth, Singapura,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai laporan akhbar yang menyatakan Tuanku Ismail Petra telah menitahkan peguam yang dilantiknya, Zainul Rijal Abu Bakar memfailkan permohonan bagi pengesahan lafaz cerai talak tiga terhadap isteri keduanya itu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam.

Dalam kenyataan kepada Bernama, Zainul dilaporkan berkata, beliau telah dititahkan oleh Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra supaya memfailkan permohonan pengesahan cerai antara baginda dan Elia Suhana.

Berdasarkan permohonan tersebut Tuanku Ismail Petra telah menceraikan Elia Suhana pada 12 Februari 2010 di hadapan beberapa orang saksi ketika dirawat di Hospital Mount Elizabeth.

Sebelum ini, Utusan Malaysia melaporkan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) mengesahkan Tuanku Ismail Petra telah berkahwin dengan Elia Suhana pada 23 Disember 2007.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.