Wan Leh Maut : Terjatuh Semasa Bakar Jerami Padi


Warga emas yang melecur hampir seluruh badannya akibat terjatuh ke dalam jerami yang sedang terbakar di Batu 22, Jalan Guar Chempedak kelmarin, meninggal dunia hari ini.

Mangsa, Salleh Saad, 75, menghembuskan nafas terakhir di Unit Kebakaran, Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, pada pukul 1.40 pagi ini.

Anak saudara mangsa, Suhuaimi Ali, 45, berkata, bapa saudaranya itu meninggal dunia kerana melecur teruk hampir 80 peratus di seluruh badan.

"Akibat kebakaran itu, buah pinggangnya tidak dapat berfungsi dan semalam mukanya juga bengkak," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam kejadian pukul 6.50 petang itu, Salleh sedang membakar jerami bersama-sama sepupunya.

Bagaimanapun, mangsa yang telah menjadi pesawah sejak 50 tahun lalu terjatuh ke dalam jerami tersebut setelah berasa pening akibat terhidu asap.

Menurut Suhuaimi, jenazah bapa saudaranya itu dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Guar Chempedak di sini, selepas solat Zuhur.

"Saya juga ingin menasihatkan pesawah-pesawah agar lebih berhati-hati ketika membakar jerami. Saya tidak mahu perkara yang menimpa bapa saudara saya terjadi kepada orang lain pula," katanya.

Seluruh kerabat Sedaka Sejahtera mengucapakan takziah kepada keluarga Wan Leh. Semoga rohnya diucuri rahmat Allah SWT. AL-FATIHAH.........

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.