Terkini!!! Himpunan Aman Depan Hong Leong Bank.. Pasal Apa Pulak Nie, Mana 'Pejuang Kalimah Allah'? Jom Terjah!!!


Sewaktu aku melewati Jalan Perak yang menempatkan Wisma Hong Leong Bank dan sesiapa sahaja yang melalui kawasan itu akan melihat setiap hari akan adanya piket-piket dan bantahan oleh kakitangan Bank tersebut.

Bantahan demi bantahan dan tiada tindakkan dari pihak pengurusan,dan itulah selalu terjadi di Malaysia tercinta ini,walaupun Pemimpin-pemimpin kita terutamanya Pemimpin UMNO menyatakan kita sebuah negara Islam contoh.


Kalo korang pegi lalu situ, mmg akan nmpk setiap hari tanpa henti staf bank sana buat piket bantahan. Aku cuba mendapatkan sedikit maklumat,dan amat memeranjatkan bagi kita sebagai Rakyat sebuah Negara Islam Contoh kononnya apabila pihak Pengurusan Hong Leong bertindak biadap.


Seolah-olah Tiada lagi kebebasan beragama di negara ini,malah hak rakyat majority (Islam) dengan sengaja diabaikan apabila mereka dengan sengaja menutup bilik / ruang solat di pejabat mereka.

Bukan itu sahaja isunya, selain daripada itu Pihak pengurusan juga

1. Pihak Pengurusan mengarahkan staf Melayu / Islam bersolat Surau lain (di luar Wisma Hong Leong)

2. Dengan masa yang terhad staf Melayu / Islam ini terpaksa mencari Surau di luar dengan masa terhad. dan tidak boleh dipersoalkan .

Jika dipersoalkan bekenaan dengan masa terhad tersebut, staff tersebut akan diherdik kerana mencuri waktu bekerja dengan alasan menunaikan solat Zohor & Asar.

Ini realiti yg tepaksa diharungi staf Melayu / Islam di Hong Leong. betapa Biadapnya Pengurusan Hong Leong Bank setelah Polisi Kerajaan UMNO/BN melaksanakan tranformasi daripada EON BANK kepada Hong Leong Bank .

Bayangkan jika 100 tahun lagi UMNO menerajui negara ini,apa akan jadi kepada Umat ISLAM!

Antara tindakkan kita utk membantu saudara seagama dengan kita ialah,Cuba-cubalah memboikot dan jangan memberi peluang kedua kwpada bank Hong Leong untuk terus menindas dan menzalimi umat Islam di bumi kita sendiri..

Otai Reformasi 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.