Zalim!!! (Gambar) Inilah Wajah Pemuda Yang Didakwa Membunuh Dan Membakar Adik Dirang..

Dirang dibunuh dalam keadaan yang menyedihkan
JOHOR BARU: Seorang penganggur, didakwa di Mahkamah Majistret di sini atas kesalahan membunuh seorang kanak-kanak berusia lima tahun, Nurul Nadirah Abdullah (Dirang) disebuah ladang kelapa sawit, 1 Mac lalu.
Muidin Mydin,24, menundukkan kepalanya selepas pertuduhan membunuh Dirang di sebuah ladang kelapa sawit pada pukul 11 pagi hingga 7 malam pada 1 Mac dibacakan terhadapnya.
Dia didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati, jika sabit kesalahan, mengangguk faham selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Mohd Isa Mohamed.
Muidin Maidin,24, (tengah) dihadapkan ke Mahkamah Majistret Johor Baru atas tuduhan membunuh Nurul Nadirah Abdullah atau Dirang pada 1 Mac lalu.
Bagaimanapun, tiada kenyataan direkodkan.
Muidin yang didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan, Tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh.
Mohd Isa kemudian menetapkan 4 Mei depan untuk sebutan semula kes.
Sementara itu, di mahkamah yang sama, seorang lelaki yang ditahan bersama-sama Muidin untuk membantu siasatan berhubung pembunuhan Nurul Nadirah, dihukum penjara sebulan dan dua tahun pengawasan selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan penyalahgunaan dadah.
Razmin Mosum, 34, yang juga seorang buruh mengaku melakukan kesalahan itu di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah Seri Alam, Masai, kira-kira pukul 8.40 malam, 2 Mac lepas.
Dia yang tidak diwakili peguam didakwa mengikut Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda tidak melebihi RM5,000 dan dua tahun pengawasan. Mohd Isa memerintahkan hukuman penjara terhadap Razmin berjalan serentak dari tarikh tangkap, pada 2 Mac lepas.
Pendakwaan terhadap Muidin dan Razmin dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya M.Vinodharan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.