Hujan Lebat Serta Ribut Landa Ibu Kota - Lebih 34 Kereta Remuk Ditimpa Pokok Tumbang

RANAP... Kelihatan anggota Bomba dan Penyelamat mengalihkan batang dan dahan pokok yang menghempap kereta yang berada di tempat letak kereta di Jalan Tun Razak berhampiran RHB Bank di Kuala Lumpur pada Isnin. Kira-kira 20 buah kereta ranap kerana dihempap tiga batang pokok di situ ketika hujan lebat kira-kira sejam. Dipercayai kebanyakan pemilik kereta tersebut adalah pekerja RHB Bank

KUALA LUMPUR: Sebanyak 34 buah kereta remuk setelah dihempap pokok ekoran hujan lebat dalam dua kejadian berasingan di tempat letak kereta swasta di Jalan Tun Razak di sini, Isnin.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Bomba, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata kejadian pertama berlaku berhampiran dengan Wisma Time di Jalan Tun Razak di mana 30 kereta remuk apabila lima pokok termasuk empat pokok besar tumbang dan menghempap kereta yang dipakir di situ pada pukul 5.30 petang.

Pada masa yang sama empat kereta remuk apabila sebatang pokok besar di tempat letak kereta swasta berhampiran bangunan Bank RHB, yang terletak seberang jalan Wisma Time, tumbang dan menghempap kereta tersebut, katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini, Isnin.

Beliau berkata, seramai 20 anggota bomba dan Jabatan Pertahanan Awam (JPA) memotong dan mengalihkan pokok-pokok yang tumbang itu sejak pukul 5.50 petang hingga 9 malam ini. - BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.