(Bergambar) Bukit Bintang KL Semakin Teruk Ternoda Ibarat Seperti Hatyai, Thailand


GELAGAT wanita tukang urut mencari pelanggan di kawasan Bukit Bintang, Kuala Lumpur, baru-baru ini.


WALAUPUN jelas melanggar undang-undang, pelbagai taktik digunakan untuk menjalankan perniagaan pelacuran oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Trend terkini, mereka memilih kawasan-kawasan strategik yang menjadi tempat tumpuan awam atas nama spa dan refleksologi bagi menjalankan operasi, sekali gus mengaburi mata pihak berkuasa.

Tindakan itu secara tidak langsung mencalarkan reputasi pihak-pihak lain yang menawarkan perkhidmatan mengurut atau refleksologi secara betul dan bersih.

Seorang tukang urut yang hanya mahu dikenali sebagai ‘Alex’ berkata, pelanggan boleh memilih urutan yang diperlukan dan perkhidmatan akan diberi bergantung kepada permintaan mereka.

“Sekarang you (awak) masuk tempat yang betul, tempat ini kita hanya mengurut kaki tetapi tempat-tempat lain seperti di Bukit Bintang, ada banyak tempat sedia service (perkhidmatan) tidak betul,” katanya ketika ditemui di salah sebuah pusat mengurut di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Bahagian akhir laporan khas ini berkisar tentang pengalaman yang dialami sendiri oleh wartawan TERMIZI CHE ANUAR dan MUHAMMAD AMIRUL AFIQ MASTOR serta jurugambar, AMIN FARIJ HASAN ketika membongkar kisah di sebalik tirai gelap dan aroma wangi minyak terapi itu.

SUASANANYA tidak ubah seperti di Hatyai, Thailand. Bagi sesiapa yang pernah melancong ke sana, sudah pasti mengetahui apakah sebenarnya yang digambarkan oleh penulis pada ketika itu.

Bezanya cuma lokasi tersebut bukannya di Thailand tetapi di ibu kota Kuala Lumpur.

Terdapat berpuluh-puluh rumah urut di Bukit Bintang, membuatkan pengusaha melakukan pelbagai cara untuk menarik para pelanggan.

Ada menunjukkan album gambar wanita cantik yang boleh ditempah untuk mengurut serta senarai urutan eksotik yang tidak terfikir oleh akal fikiran bagi yang tidak mengetahui perkara ini.

Dari mandi kucing, badan ke badan, urutan tilam air, urutan gunung berapi, urutan berpusing dan bermacam-macam jenis urutan lagi ditawarkan di kawasan itu.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.