Reputasi Malaysia Yang Agak Baik Menjadi "Duri" Bila Berlaku Perbicaraan Kes Konspirasi Anwar Liwat II... Pengasas Virgin


KUALA LUMPUR 27 SEPT : Pengasas Virgin, Sir Richard Branson menyifatkan perbicaraan kes konspirasi kedua terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai "duri" dalam reputasi Malaysia yang boleh dianggap baik.

Beliau juga menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak supaya segera campur tangan dalam hal tersebut.

"Sebagai pemimpin, beliau perlu menyingkirkan hal-hal seperti ini yang merosakkan reputasi beliau ," katanya di Persidangan "Dawn of The New Decade : Alternative Investments of di Asia" hari ini.

Anwar menghadapi pertuduhan konspirasi ke atas bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, di Unit 11-5-1 dari Desa Damansara Condominium di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3:01 dan 4.30 am pada tarikh 26 Jun 2008.

Bekas timbalan Perdana Menteri menafikan tuduhan tersebut dan menyifatkan ia sebagai berniat jahat oleh pihak yang dikatakan mempunyai ‘kuasa’ ketika tuduhan dibacakan kepadanya.

Beliau didakwa di bawah pasal 377B Kanun Keseksaan dan boleh dijatuhkan hukuman penjara maksimum 20 tahun, jika sabit kesalahan.

Dia dibebaskan pada bulan September 2004 dan kemudian bangkit dengan memenangi kerusi parlimen Permatang Pauh dalam pilihanraya pada tahun 2008.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.