Lelaki Maut dalam Pergaduhan Ngeri, Rakannya terjun Bangunan Turut Mati

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki mati manakala lelaki yang membunuhnya juga maut setelah terjatuh bangunan dalam cubaan melarikan diri dalam kejadian di tingkat tiga sebuah rumah kedai di Taman Melawati, Hulu Klang, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Abdul Jalil Hassan, berkata dalam kejadian kira-kira 12 tengah hari itu, mangsa yang juga rakan serumah kepada abang suspek bergaduh dalam sebuah bilik rumah itu.

Beliau berkata, abang suspek yang mendengar pergaduhan itu masuk ke dalam bilik dan terkejut apabila melihat rakan serumahnya mati dengan kepala berlumuran darah akibat dipukul dengan batang besi manakala adiknya juga berlumuran darah dengan sebilah pisau tercacak di perut.

"Abang suspek kemudian meluru keluar untuk membuat laporan polis dan ketika itu suspek walaupun berlumuran darah kerana cedera cuba melarikan diri dengan memanjat bumbung rumah kedai itu tetapi terjatuh," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata, suspek yang cedera parah dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL), tetapi meninggal dunia pada 6.30 petang manakala mayat mangsa dihantar ke hospital sama untuk bedah siasat.

"Sebatang besi dan sebilah pisau ditemui di tempat kejadian," katanya.

Sementara itu, rakan mangsa, Eddy Suraj,32, yang juga saksi kejadian, berkata ketika sedang membaiki kereta berhampiran rumah kedai itu beliau terlihat suspek memanjat bumbung sambil memegang sebatang besi.
"Ketika itu badannya berlumuran darah. Apabila polis sampai dia naik ke atas bumbung dan tidak mahu turun walaupun polis memujuknya sehinggalah dia terjatuh," katanya. - BERNAMA


Berita dan gambar di bawah oleh sahabat: http://ondscene.blogspot.com/


Jalan Bandar 3
Taman Melawati
Ampang, Selangor
27 Jun 2010
12-30 tgh


Foto ini saya rakamkan ketika polis sedang mengepung seorang saspek satu kes pembunuhan yang melarikan diri ke bahagian bumbung sebuah rumah kedai di Taman Melawati, Ampang.

Ketika saspek sedang dipujuk polis, yang berdiri di tepi tebing bumbung bangunan, tiba-tiba jatuh pada ketinggian kira-kira 15 meter.

Bagaimanapun, beberapa saat sebelum saspek jatuh, kelihatan dia seolah-olah melambaikan tangan ke arah anggota polis.

Kejadian berlaku kira-kira jam 12-30 tengahari tadi di bumbung sebuah rumah kedai di Jalan Bandar 3, Taman Melawati, Ampang.

Saspek sebelum itu dilaporkan mengamuk di sebuah rumah kedai dan memukul seorang mekanik dengan sebatang besi.

Akibatnya, mangsa, Fong Chee Keong, 32 tahun, maut akibat kecederaan parah di beberapa bahagian badan.

Sebaik mendapat maklumat, sepasukan anggota polis dari Balai Taman Melawati berkejar ke tempat kejadian.

Saspek didapati telah melarikan diri ke atas bumbung bangunan tiga tingkat ini.

Usaha memujuknya gagal sebaliknya lelaki terbabit mencabar polis supaya menembaknya dan seluarnya didapati berlumuran darah dipercayai mencederakan dirinya sendiri.

Dan jam 12-30 tengahari, setelah kira-kira 15 minit memujuk, lelaki ini beransur-ansur berjalan mengundur ke arah tepi bumbung sebelum sempat melambaikan tangannya ke arah polis dan terus jatuh setinggi kira-kira 15 meter.

Yang pasti, lelaki ini cedera parah di kepala dan badan, dan dihantar ke Hospital untuk rawatan.

Kejadian disaksikan orang ramai termasuk anggota polis, bomba dan anggota perubatan

Saya yang tiba dilokasi, sempat merakamkan detik-detik sehingga lelaki itu jatuh - walaupun pada mulanya tidak mengjangkakan sama-sekali ia akan berlaku begitu.

Jam 6-45 petang tadi, lelaki terbabit meninggal dunia.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.