Projek tebatan banjir Di Sibu RM5j: Najib Dah Mula 'Berkira', Nak Bagi Ka Tak Nak...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini masih berkira-kira sama ada akan meluluskan peruntukan berjumlah RM5 juta untuk satu projek mitigasi banjir di Sibu.

Peruntukan itu merupakan satu tawaran yang dibuat oleh perdana menteri pada hari terakhir kempen pilihan raya kecil Sibu, Sabtu lalu.

"Kita akan teliti terlebih dahulu, kerana kita belum membuat sebarang keputusan tentang hal tersebut,” katanya dalam satu sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

Najib yang juga pengerusi BN mengumumkan bahawa beliau akan menandatangani cek untuk projek tebatan banjir tersebut hari ini, sekiranya mereka menyokong Robert Lau Jr.

"Mari kita membuat perjanjian. Jika anda memberikan sokongan kepada Robert Lau Jr pada hari Ahad, saya akan menandatangani cek pada hari Isnin," katanya seperti dilaporkan sebelum ini.

Lau bagaimanapun tewas kepada calon DAP Wong Ho Leng dengan majoriti tipis 398.

Ketika ditanya, Najib juga enggan mengulas sama ada ketua menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud merupakan salah satu faktor kekalahan BN.

Katanya, beliau "tidak mahu membuat spekulasi” berhubung mengenai perkara itu.

Para penganalisis, antara lainnya menyebut, pengundi daripada masyarakat Cina di situ tidak menggemari corak pentadbiran Abdul Taib.

Wajah ketua menteri itu juga tidak banyak dipaparkan dalam bahan-bahan kempen seperti poster di kawasan bandar Sibu, semasa kempen berlangsung.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.