Demi Kamalanathan : Seorang Melayu dihina dan dicaci demi undi & demi One Malaysia

Gelas ini pernah dipegang oleh Najib, Hishamuddin dan KJ?

Seorang Melayu Islam dihina demi seorang India Hindu?

Oleh: WFAUZDIN NS

FOTO di atas boleh diperolehi di dalam sebuah portal/web Agenda Daily selaku sekutu kepada parti pemerintah yang pernah menggunakan khidmat APCO. Apa yang ingin dibuktikan oleh mereka adalah Dato' Zaid calon PR di Hulu Selangor adalah `kaki botol' hanya berdasarkan gambar tersebut. Jika inilah corak atau kaedah mereka ingin mainkan di dalam kempen PRK Hulu Selangor, mereka pasti akan menyesal kerana kita juga punyai banyak gambar-gambar sedemikan bahkan melibatkan terlalu ramai pemimpin Umno termasuk Najib sendiri. Mahukah kita bermain dengan cara ini?

Soal foto Dato' Zaid memegang gelas yang kununnya mengandungi arak itu sama seperti gambar Najib yang juga pernah memegang gelas yang sama. Hishamuddin dan KJ pun ada. Dan, ramai lagi termasuk gambar-gambar peribadi yang lebih mengaibkan pemimpin-pemimpin Umno. Foto di atas adalah sewaktu Dato' Zaid berada di dalam Umno dan jika benar sekali pun itu adalah air arak, perbuatan itu dilakukannya sewaktu beliau berada di dalam sebuah parti yang bernama Umno yang tidak mampu menginsafkannya. Dato' Zaid telah pun menunaikan Haji dan beliau sendiri telah banyak meninggalkan perbuatan-perbuatan yang negatif sewaktu beliau berada di dalam Umno. Sepertimana yang dikatakan oleh Tuan Guru Hj Hadi, Dato' Zaid kini telah insaf dan berubah. Salahkah kita mengangkat orang yang telah insaf dan berubah ini menjadi pemimpin sebagaimana ramai di kalangan sahabat Nabi juga dahulunya seorang yang zalim dan dipenuhi dengan dosa dan maksiat. Dato' Zaid berani untuk berubah, tetapi bagaimana dengan pemimpin Umno yang terus bergelomang dengan maksiat itu sehingga sanggup berkongsi dengan APCO dan Israel Laknatullah itu?

Foto yang menggelar calon MIC Kamalanathan seorang hindu dengan nama `Kamal' kemudian digandingkan dengan Dato' Zaid seorang Melayu Islam dengan botol arak adalah satu perbuatan jijik, tidak bermaruah serta satu fitnah yang amat dahsyat sekali. Bayangkan, kita melakukan fitnah serta membuka aib seseorang yang telah kembali ke pangkal jalan dan ingin menjadi manusia yang lebih baik. Jenis apakah perbuatan sedemikian? Sanggup melabelkan seorang Melayu berugama Islam dengan fitnah sedemikian rupa semata-mata untuk menaikkan seorang India berugama Hindu?

Hakikatnya mereka tidak mampu berlawan hujah dengan kita. Rakyat tidak sebodoh mereka yang tidak nampak perbuatan pemimpin-pemimpin mereka yang lebih dahsyat lagi. Jangan nanti kamu menuduh kami pula memainkan isu peribadi setelah kamu yang memulakannya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.