Allahu Rabbi!!! Terkini (Gambar) Banjir Melanda Utara Negeri Kedah.. Catatan Rekod Sungai Melepasi Paras BAHAYA.. Jom Terjah!!!




SINTOK: Hujan lebat semalam telah menyebabkan beberapa kawasan di sekitar Sintok telah dinaiki air sehingga paras lutut menyebabkan 25 orang penduduk di Kampung baru Sintok terpaksa di pindahkan berikutan air telah melimpah masuk kedalam rumah kediaman.


Selain itu kawasan kampung tersebut air juga talah naik menenggelamkan lebuhraya membuatkan kenderaan terpaksa berpatah balik mencari jalan altenatif.


Berdasarkan maklumat JPS, selain Sungai Temin yang direkod melebihi paras bahaya, dua lagi stesen pemantau di Kedah iaitu di Sungai Terap di Durian Burung dan Sungai Bata di Padang Pasir, masing-masing direkod melebihi paras amaran.
Stesen Sungai Terap merekodkan bacaan 42.65 meter yang menyamai paras amaran, manakala Sungai Bata pula direkodkan 21.56 meter berbanding 21.55 paras amaran.
Turut direkod melebihi paras amaran ialah stesen pemantau di Sungai Buluh di Kampung Batu di Perlis, yang mencatat bacaan 25.72 meter

Menurut kenyataan Pegawai Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Daerah Kubang Pasu, Kamalruzaman Kasa, kira-kira 25 mangsa sudah dipindahkan ke rumah saudara mara mereka berhampiran berikutan banjir kilat tersebut.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.