Penjelasan BERAPI!!! Isu Puisi di Facebook Noor Dayana, Isteri Pertama Pelakon Ashraf Muslim.. Ini Kisah Sebenarnya.. Jom Terjah!!!


Selepas nukilan puisi yang ditulis Ana Hawana di laman utama Facebook Noor Dayana tersebar secara meluas, dia telah tampil membuat penjelasan panjang lebar menerusi akaun Facebook blogger terkenal.

Menurut Ana, dia sanggup tampil membuat penjelasan itu kerana tidak mahu isteri pertama Ashraf Muslim, Noor Dayana dianggap sengaja menagih simpati dari peminatnya. Berikut ialah penjelasan terperinci dari Ana Hawana.


Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah
Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…
Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan
Tak usah bicara tentang tanggungjawab
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu
Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah
Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia
Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan

1 comments:

  1. Sekurang-kurang dia ni melakukan sunnah nabi dengan bernikah dan berlaku curang. Redhalah dengan kehendak Allah swt. kan JODOH dan MAUT ni di tangan Allah swt. Walau sehebat mana dan sesempurna kita di mata suami kita, kalau dah jodohnya untuk beristeri dua, redhalah kalau kau ni isteri yang solehah. Kalaulah terterbit walaupun secebis kemarahan, bermakna kita ni marah akan jodoh yang dikurnia dek Allah swt. Adakah kita nak menderhaka kepada Allah swt setalah kita menderhaka kepada suami kita? Di manakah kita nak letak diri bila kita mati kelak? Fikirlah sebaik mungkin dan sewajarnya. Letakkan Allah swt di tempat yang pertama, Suami di tempat yang kedua (setelah bersuami). Insyaallah, kita bahagia di dunia dan di akhirat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.