DEDAH!!! Penyokong Pakatan Serang Kenderaan BN di Seberang Jaya?.. Inilah Yang BERNAMA tidak siarkan.. Jom Terjah!!




Bernama melaporkan..Sekumpulan penyokong pakatan rakyat bertindak agresif apabila menyerang kenderaan jentera pilihan raya milik calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Jaya Datuk Mohammad Nasir Abdullah di Jalan Tenggiri, di Butterworth semalam.

Laporannya jelas sekali untuk menunjukkan kepada rakyat Malaysia kononnya dalam insiden ini penyokong Pakatan Rakyat sememangnya ganas dengan bertindak memecahkan cermin kereta tersebut.

Malah Bernama juga telah meletakkan nilai nyawa manusia lebih rendah daripada harga 4WD milik yang digunakan oleh pihak Barisan Nasional untuk gerakkerja kempennya kali ini.

Berikut adalah Kenyataan Media yang dikeluarkan oleh PKR Cabang Permatang Pauh mengenai insiden ini petang tadi..

PEJABAT CABANG 
PARTI KEADILAN RAKYAT 
CABANG PERMATANG PAUH 

KENYATAAN MEDIA 
2 MEI 2013

ISU KES PETUGAS BN LANGGAR LARI PENYOKONG – PENYOKONG PAKATAN RAKYAT DI JALAN TENGGIRI SEBERANG JAYA .

Merujuk kepada laporan beberapa media baik cetak mahupun on-line hari ini tentang insiden pergaduhan yang telah berlaku antara penyokong PR dan BN di Seberang Jaya jam 6.30 petang semalam.

Yang mana kebanyakkan media telah melaporkan bahawa "Sekumpulan penyokong pakatan rakyat bertindak agresif apabila menyerang kenderaan jentera pilihan raya milik calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Jaya Datuk Mohammad Nasir Abdullah di Jalan Tenggiri."

Antara lain laporan mereka ialah "sekumpulan 18 individu yang menunggang motosikal bertindak melakukan provokasi dan mengepung kenderaan tersebut."

"Untuk melepaskan diri daripada kepungan itu, berlaku pergeseran antara kenderaan itu dan motosikal menyebabkan empat penunggang motosikal terjatuh.

Laporan tersebut adalah tidak tepat dan bercanggah sama sekali dengan apa yang telah dilaporkan oleh saksi kejadian kepada pihak PKR Cabang Permatang Pauh.

Dimana menurut saksi kejadian yang juga telah mengalami kecederaan dalam insiden tersebut, mereka tidak mengepung kenderaan kempen Barisan Nasional tersebut.

Malah menurut saksi, kejadian berlaku ketika mereka memotong kenderaan tersebut yang berhenti di persimpangan untuk berada dihadapan kenderaan itu.

Oleh kerana bilangan motorsikal yang banyak ini menjadikan kenderaan tersebut seolah-olah dikepung padahal mereka sama-sama berhenti dipersimpangan.

Perlu diketahui telah berlaku pertengkaran kecil dipersimpangan itu bilaman pemandu kenderaan kempen Barisan Nasional itu menghimpit beberapa buah motorsikal yang bersama konvoi Penyokong Pakatan Rakyat yang berhenti dipersimpangan tersebut.

Bagaimanapun ianya telah diselesaikan melalui perbincangan antara salah seorang dari tiga lelaki dalam kenderaan Barisan Nasional.

Malangnya apabila kenderaan tersebut mula bergerak, tiba-tiba ianya telah dipandu secara laju dan melulu hingga melanggar beberapa buah motorsikal yang bersama konvoi Penyokong Pakatan Rakyat dihadapan kenderaan itu dan menyebabkan empat penunggang motorsikal mengalami kecederaan.
Motorsikal yang dirempuh

Antara mereka yang mengalami kecederaan itu seorang telah mengalami kecederaan yang serius dan telah dibawa ke Hospital. Pemandu kenderaan Kempen Barisan Nasional tersebut tidak menghentikan kenderaannya untuk membantu malah terus memecut laju melarikan diri dari tempat kejadian.

Menyaksikan pemandu kenderaan Kempen Barisan Nasional itu melarikan diri, beberapa buah motorsikal yang bersama konvoi telah mengejar kenderaan tersebut.

Kenderaan dari jenis 4WD Nissan Frontier bernombor PJH 289 yang merupakan kenderaan Kempen Barisan Nasional telah berhenti di hadapan rumah Dato’ Nasir yang telah dijadikan Bilik Gerakan Utama Barisan Nasional bagi DUN Seberang Jaya.

Apabila penyokong Pakatan Rakyat menghampiri kenderaan tersebut mereka telah diserang oleh seorang lelaki yang dipercayai pemandu kenderaan kempen itu dengan 'penyodok longkang' dan ini telah mengakibatkan kecerderaan pada bahagian tangannya.
Ketua AMK Permatang Pauh, Amir Ghazali sedang menunjukkan kecederaan mangsa
Mangsa menunjukkan kesan dibelasah dibelakangnya
Luka akibat dirodok dengan besi penyodok longkang
Mengenai insiden cermin kereta Kempen Barisan Nasional yang dipecahkan itu, saksi-saksi mendakwa mereka tidak tahu menahu tentang insiden itu..

Oleh itu tuduhan yang mengatakan bahawa penyokong Pakatan Rakyat telah memecahkan cermin kenderaan tersebut adalah satu tuduhan melulu dan tidak berasas.

Empat laporan Polis telah dibuat oleh seorang orang awam dan juga tiga penyokong Pakatan Rakyat yang turut bersama konvoi itu.

Diharap pihak Polis menjalankan siasatan secara telus dan adil mengenai kes ini tanpa mengira fahaman politik.

Pihak Polis juga diminta menyiasat kenapa pemandu kenderaan kempen Barisan Nasional tersebut melarikan diri ke Bilik Gerakan Barisan Nasional sedangkan beliau sepatutnya menuju ke Balai Polis untuk melaporkan kejadian kepada Polis.

Persoalan juga timbul bilamana kehadiran penyokong Pakatan Rakyat ke bilik gerakan Barisan Nasional seramai beberapa orang itu dianggap sebagai ancaman terhadap penyokong Barisan Nasional sedangkan bilangan mereka jauh lebih ramai.


ABDUL JALIL BIN CHE ROS
Naib Ketua Cabang Permatang Pauh


Itu apa yang tidak dilaporkan oleh Bernama.. lihat video di bawah yang menunjukkan seorang penyokong BN telah bertindak biadap dengan cuba melanggar Naib presiden R..
   

 Kalau dah yang berjubahpun mahu dilanggarnya.. pemuda-pemuda penyokong Pakatan Rakyat tu tentu diaorang tak kisah nak langgarpun...


-Anak Sungai Derhaka

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.