Berita Panas Negeri Kedah Dalam Minggu Ini... Benarkah Wakil2 Rakyat Nie "Derhaka" Kepada Yang DiPertuan Agong?.. Jom Terjah!!



KUALA KETIL - Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan Seri Paduka Baginda Raja Pemaisuri Agong mencemar duli berangkat ke Istiadat Konvokesyen Khas dan Perasmian Kampus Induk Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil pada 29 Januari 2012 yang lalu. Kira-kira 5 ribu hadirin membanjiri dewan besar Kampus bersama-sama mengambil peluang menyaksikan detik bersejarah berkenaan.




Sempena mengumumkan perasmian Kampus KUIN, Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong yang juga merupakan Tuanku Canselor turut mengumumkan dewan tersebut dinamakan sebagai "Dewan Permaisuri Tuanku Haminah".




Majlis penuh gilang gemilang itu menyaksikan pengisytiharan Tunku Bendahara Kedah, YTM Dato' Seri Utama Tan Sri Tunku Annuar AlHaj sebagai Pro Canselor 1 dan Yang Berbahagia Dato' Wira Dr. Affifudin Hj Omar sebagai Pro Canselor 11.


Selain titah ucapan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, para hadirin juga berpeluang mendengar ucapan Menteri Besar, Rektor KUIN serta ucapan Pro Canselor 1 dan 11.



Para hadirin juga dihiburkan dengan persembahan Monodrama dari pelajar-pelajar KUIN yang menceritakan kronologi penubuhan KUIN sejak 1985 sehingga sekarang.


YAB Dato' Seri Menteri Besar juga menyifatkan kejayaan terlaksananya Kampus Tetap KUIN di Kuala Ketil itu sebagai hadiah kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sempena Ulang Tahun Hari Keputeraan baginda ke 85.


Bersempena dengan pengiktirafan penarafan Tier 4 (sangat baik) bagi sistem penarafan IPT 2011, KUIN yang telah memiliki sebuah kampus induk yang serba moden akan muncul sebagai 'Universiti Ummah' dan terkenal di persada antarabangsa.


TAPI DALAM BANYAK DAN RAMAI RAKYAT YANG HADIR TU YANG NGELATNYA PUAK-PUAK NIE...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.