Inilah Wajah Ketua Pengarah Kesihatan, KKM, Hasan Abdul Rahman Ditangkap Khalwat Dengan Isteri Orang Di Bilik Hotel... Jom Terjah!!!





Ini 'hadiah' paling bermakna sempena sambutan tahun baru Maal Hijrah yang akan disambut ESOK!Ketua Pengarah Kesihatan, Kementerian Kesihatan Malaysia, Hasan Abdul Rahman hari ini didenda RM3,000 oleh Mahkamah Tinggi Syariah setelah mengaku bersalah atas tuduhan khalwat.Jika Hasan, 56, gagal membayar denda itu, beliau boleh dipenjara selama tiga bulan. 


Beliau didakwa berkhalwat dengan seorang pegawai kementerian sama, Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hassan, 36, di sebuah bilik di Hotel Pullman Putrajaya kira-kira jam 2.18 pagi hari ini.   Wan Syarifah Nooraazmanita turut mengaku bersalah terhadap tuduhan tersebut dan dikenakan denda RM2,900 atau penjara 30 hari jika gagal membayar denda itu.  

Mereka berdua membayar denda itu.Hakim Syarie Mohd Amran Mat Zain mengenakan hukuman denda itu setelah mengambil kira bahawa ia merupakan kesalahan pertama bagi kedua-dua mereka dan mereka telah mengaku insaf terhadap kesalahan tersebut serta mempunyai niat melangsungkan perkahwinan selepas ini.   Hasan didakwa mengikut Seksyen 27(a) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 manakala Wan Syarifah Nooraazmanita didakwa mengikut Seksyen 27 (b) akta yang sama yang membawa hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak lebih dari dua tahun jika sabit kesalahan.  

Mengikut fakta kes yang dikemukakan oleh pendakwa syarie, Che Saupi Che Husin dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), sepasukan anggota penguatkuasa dari JAWI bertindak memeriksa bilik tersebut selepas menerima maklumat awam.   Pasukan itu kemudiannya mengetuk pintu bilik itu dan lebih kurang lima minit ia dibuka oleh Hasan yang berbaju kemeja berwarna biru dan berseluar coklat.  

Selepas dibenarkan masuk oleh Hasan, pemeriksaan mereka mendapati Wan Syarifah Nooraazmanita yang memakai baju dan berseluar hitam sedang duduk di kerusi berhampiran katil.   Hasil siasatan lanjut mendapati Hasan merupakan seorang duda dan Wan Syarifah Nooraazmanita masih lagi isteri yang sah kepada pasangannya.  

Wan Syarifah Nooraazmanita, bagaimanapun memberitahu mahkamah bahawa beliau dalam proses perceraian dengan suaminya.Ketika merayu hukuman ringan, Hasan berkata beliau mengaku bersalah dan bertanggungjawab atas kesalahan itu dan beliau belajar daripada kesilapannya dan INSAF!

Fakta tertuduh:

Nama: Hasan Abdul Rahman

Jawatan: Ketua Pengarah Kesihatan, Kementerian Kesihatan

Nama : Wan Syarifah Nooraazmanita Wan HassanJawatan: Jururawat Gred U41, Unit Pengurusan Peperiksaan Jabatan (PPJ)

2 comments:

  1. Padan muka.. Tunjuk hebat sgt smpi nurse pun dia xbg pki handphone time keje.. Jap je tuhan dh tunjuk..

    ReplyDelete
  2. Buang dia dari kementerian kesihatan malaysia dengan segera. ?. Dengan staff bawahan dia tegas sgt kali ini KKM kena buang pegawi yang menjatuhkan maruah JABATAN PERKHIDMATAN AWAM......kena pukul staff kat hospital bentong dan buat staff tersebut macam tokong pasang colok untuk memalukan staff tersebut kerana hasad dengki dan busuk hati pun belum selesai. Konspirasi untuk menganiaya staff yang dianggap musuhnya itu telah dikenakan tindakan tatatertib. Pihak polis dan sprm kena ambil tindakan tegas atas penjenayah kolar putih ini. Ada pernah dilihat bersama dengan peguam penjenayah patmanathan beberapa kali di kuantan. ?minatk pihak atas dan kerajaan MALAYSIA ambil tindakan sewajarnya untuk memenjarakan HASSAN ABD RAHMAN ini.. Pelbagai jenayah dilakukan semasa menjawat sebagai pegawai perubatan di Negeri PAHANG DARUL MAKMUR

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.